דירוג ההייטק: התוכנה שתעזור לכם לקבל החלטות טובות יותר

הבטחה להצלחה מסחררת היא מרכיב בלתי נפרד מכל סטארט-אפ. היכולת לקחת רעיון ולהפוך אותו ממצגת לחברה אמיתית מחייבת אמונה בלתי מעורערת שהמוצר החדש הוא הדבר הכי טוב שהעולם יכול לבקש. בפרויקט מיוחד, בוחר מגזין פורבס את החברות הישראליות שעומדות לפני הפריצה הגדולה שלהן.

לרשימה המלאה: 10 חברות ההייטק הישראליות שיעשו את זה – לחצו כאן

חברת ACE, ראשי תיבות של Applied Cognitive Engineering  ("הנדסה קוגניטיבית יישומית״), פיתחה משחק מחשב המיועד לאימון קוגניטיבי של המוח. בינתיים, הוכיחה החברה שהמשחק שלה משפר את ביצועי המשתמשים באופן משמעותי. האפיקים הראשונים שאליהם פנתה היו בתחום הספורט. החברה הישראלית הפכה כבר לסטנדרט הרשמי בליגת מאמני ההוקי האמריקאית וכעת חולמת לפתח משחק המיועד לילדים שאובחנו כלוקים בבעיות קשב וריכוז.

מסייע בקבלת החלטות. משחק המחשב של ACE

על הבחירה: העתיד של ACE נראה מבטיח. היא פונה לשוק הספורט המקצועי, ענף שמגלגל מיליארדי דולרים, ומציעה מוצר עם תוצאות מדידות; החברה מתנהלת באופן רזה ויעיל, לא גייסה הון רב ורושמת הכנסות במגמת צמיחה; כל המתחרות של ACE קטנות כמוה, אך פונות לשווקים אחרים: cognifit פונה אל בני הגיל המבוגר ו־playQ מציעה אימון קוגניטיבי במשחקים מהנים.

מה הם יודעים לעשות: המשחק של ACE הוא תוכנה מוגנת פטנט, שמציעה אימון קוגניטיבי למוח במטרה לשפר את הביצועים הנגזרים מקבלת החלטות קריטיות בזמן קצר.

החברה הוקמה על ידי שני תלמידים של פרופ׳ דני גופר, האב הרוחני של טכנולוגיית האימון הקוגניטיבי. השניים, יעקב גרינשפן וגיל הופרט־גרף, היו מעורבים ביצירת תוכנית אימון קוגניטיבי לטייסי חיל האוויר הישראלי בשנות ה־80. גרינשפן והופרט־גרף יזמו את הקמת החברה ופנו לדני דנקנר, יזם סדרתי שעסק בתחומי האינטרנט והמובייל. קשה להסתובב עם שם כזה, אבל הוא לא ה־דני דנקנר, לשעבר יו״ר בנק הפועלים.

"החזון שלנו הוא שיום אחד, כמו שאנשים הולכים לחדרי כושר, הם יפנו זמן ומשאבים לאימון המוח״, אומר דנקנר, מנכ״ל החברה. "האימון שאנחנו מציעים משביח תוצאות של קבלת החלטות בזמן קריטי, וזה חשוב לספורטאים ולטייסים אך גם לברוקרים, לרופאים מנתחים, לנהגים, ועוד״.

מה מצבה: החברה ממשיכה למכור את המוצר הבסיסי שלה, ומנהלת משא ומתן עם לקוחות פוטנציאלים מעולם הכדורגל בגרמניה ובדרום אמריקה.

מה בתוכניות: בחודשים האחרונים מתרכזת ACE בתחום הפרעות הקשב והריכוז, אך עד שהמוצר ייצא לשוק יידרשו כשנתיים. "הנשיא שמעון פרס הכריז על פרויקט שיתוף פעולה של ישראל וקנדה בתחום חקר המוח״, מספר דנקנר. "בתוכנית ארבעה פרויקטים, ואנחנו אחד מהם. ACE, בשיתוף המחלקה להפרעות קשב וריכוז בבית החולים הקנדי The Hospital for Sick Kids, מפתחים מערכת שתכלול מרכיבי אבחון וטיפול ותחליף את הריטלין״.

– מה לאימון ספורטאים ולהפרעות קשב?

"התחלנו לחשוב על התחום כתוצאה מהמידע שאנו אוספים מהמשתמשים שלנו. ידוע שבעולם הספורט אחוז הלוקים בהפרעות קשב גדול מחלקם באוכלוסייה. קיבלנו משובים ממשתמשים שדיווחו שלא רק שהביצועים שלהם השתפרו במגרש, הם גם יכולים לשבת שעה בכיתה ולהקשיב״.


לקבלת כל העדכונים, החדשות והדירוגים – עשו לנו לייק בפייסבוק


שנת הקמה: 2008

תחום: תוכנה לאימון קוגניטיבי של המוח

הון: NA

משקיעים: קרן השקעות קנדית ומשקיעים פרטיים

מספר עובדים: 10

מנכ״ל: דני דנקנר

         מנכ"ל ACE, דני דנקנר | צילום: רונן קנטי

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן