דירוג פורבס: 10 המדינות העצלות ביותר בעולם

רגע לפני הפתיחה הרשמית של המשחקים האולימפיים בלונדון, אנו זוכים לתזכורת כואבת למגמת העצלנות הסוחפת את העולם. מחקר חדש שפורסם במגזין הרפואה היוקרתי, דה לנסט, מראה כי העצלנות בעולם גוברת ולאחונה אף הפכה למגפה מסוכנת שמתפשטת במהירות. נתוני המחקר מראים כי שיעור התמותה מחוסר פעילות פיסית קורב לזה של תמותת המעשנים ברחבי העולם. מדובר בבעיה בריאותית קשה שהתרופה עבורה היא שינוי חברתי תרבותי עמוק.

על פי דירוג פורבס, המבוסס על שיעור האנשים הלא פעילים בכל מדינה, מלטה היא המדינה העצלנית ביותר בעולם כיום, עם כ-79% תושבים שאינם פעילים. אחריה ברשימה, סוואזילנד. שכנתה הצפונית שלדרום אפריקה, סובלת מ-25% אבטלה, ו-69% מתושביה אינם פעילים. במקום ה-8 ניתן למצוא את בריטניה, עם שיעור מדאיג של 63.3% מהאוכלוסיה שאינם פעילים. את העשירייה הראשונה סוגרת מלזיה, עם שיעור מדאיג של 61.4% של חוסר פעילות במדינה. 

המחקר של דה לנסט מראה כי אוכלוסיית המדינות המפותחות נמצאות בסיכון רב יותר מהעולם השלישי, בשל ההתקדמות המהירה של הטכנולוגיה. מרבית המועסקים במדינות המפותחות, לא מפעילים את גופם במסגרת העבודה ובכך מורידים את רמת הפעילות הכללית שלהם בלמעלה מחצי. שיעור שריפת הקלוריות במהלך העבודה במדינות אלה, ירד לכ-100 קלוריות ליום, מה שגורם להשמנה מהירה יותר ומסכן את הבריאות. 

עם זאת, בשעות הפנאי נרשמה דווקא מגמה הפוכה. מידת הפעילות הפיסית המעורבת בתחביביהם של תושבי המדינות המפותחות גדל במהלך העשורים האחרונים. אולם, במקביל גדל גם שיעור צריכת המזון, מה שאומר שהסיכון הבריאותי עדין קיים. 

פרסום המחקר בסמיכות לאירועי האולימפיאדה אינו מקרי. בשעה שמיטב ספורטאי העולם יתאמצו להגיע להישגים המרשימים ביותר שניתן בתחום הפעילות הפיסית, מיליוני בני אדם יבלו את אותו הזמן בשכיבה או ישיבה מול מסכי הטלויזיה במקום להפעיל את גופם ולמנוע סיכונים בריאותיים.
 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן