דירוג Fast 50 של דלויט: Zerto היא חברת הטכנולוגיה הצומחת בארץ

פירמת הייעוץ דלויט, מפרסמת זו השנה ה-16 את דירוג החברות הצומחות בענף ההיי טק בישראל, Fast 50, כאשר הכנסות כל החברות בדירוג מתקרבות ל-5 מיליארד שקל.

השנה, הנתונים משקפים את פעילות החברות על פני ארבע שנים, במקום חמש בניגוד לעבר. הסיבה, לדברי רו"ח טל חן, ראש מגזר ההייטק בדלויט, היא הצמיחה המהירה של חברות הטכנולוגיה לאורך הזמן: "מזה תקופה ארוכה שאנו מזהים כי חברות טכנולוגיה צומחות מהר יותר ומוכרות בהיקפים גדולים מבעבר. זו הסיבה העיקרית שהחלטנו, בניגוד לשנים קודמות, לבחון את צמיחת החברות על פני תקופה של ארבע שנים ולא חמש. השנה אנו רואים כי שיעור ההכנסות הממוצע אצל החברות הפרטיות גדל ביותר מ- 20% בהשוואה לשנה הקודמת".

סך ההכנסות של 50 החברות הצומחות בישראל בשנת 2014, עמד על 4.8 מיליארד שקל. לשם השוואה, ב-2011 עמדו ההכנסות על 1.7 מיליארד שקלים בלבד. חברת Zerto, המפתחת אפליקציות ארגוניות ומציעה פתרונות להעברת מידע בין סוגי עננים שונים, עומדת השנה בראש הטבלה. בין השנים 2011-2014, הציגה צמיחה מרשימה של 24,000%. החברה הוקמה ב-2010 ומונה 260 עובדים, הפזורים בסניפים שונים בעולם.

במקום הראשון נמצאת Zerto, שמציעה פתרונות להעברת מידע בין סוגי עננים שונים | צילום: fotolia 

במקום השני, חברת Taboola, העוסקת בפלטפורמות המלצת תוכן וקיימת מ-2006. בין השנים 2011-2014 צמחה ב-13,800%. ובמקום השלישי, חברת Hiro Media התל אביבית, אשר הוקמה לפני כעשור ומספקת פתרונות וידאו. החברה צמחה ב-5700% תוך שלוש שנים. במקום הרביעי חברת Magisto שרשמה היקף צמיחה של 4207% ובמקום החמישי, חברת Crossrider בבעלות טדי שגיא, שעל פי הנתונים רשמה עלייה של 2344%.

את הרשימה סוגרת חברת Maytronics שרשמה גידול של 50%. החברה, העוסקת בפרסום ממוקד ונבחרה ב-2013 על ידי דלויט העולמית לאחת מ-3 החברות הישראליות הצומחות, הציגה היקף צמיחה של 280% בלבד.

עוד אומר חן, כי המגמה החיובית תימשך ותביא לעלייה אף גבוהה יותר בהיקפי ההכנסות: "אני מאמין כי הסיבה העיקרית העומדת מאחורי נתונים מרשימים אלו נובעת בעיקר מכניסה של משקיעים וחברות זרות המחפשות שיתופי פעולה טכנולוגיים, ובכללם שחקנים חדשים מאסיה. אני צופה כי מגמה חיובית זו תימשך, ובשנה הבאה חברות ה-Fast 50 תחצנה את רף ההכנסות המצרפיות של 6 מיליארד דולר".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן