דירות במקום מטוסים: שדה דב בתל אביב יפונה עד שנת 2018

ממשלת ישראל אישרה היום את המלצות צוות ההיגוי הבין משרדי, שיזמו שר השיכון אריאל אטיאס ושר התחבורה ישראל כץ, לפינוי שדה התעופה שדה דב בתל אביב. לפני כחודש חתמו נציגי משרד האוצר ומינהל מקרקעי ישראל עם מנכ"ל רשות שדות התעופה על הסכם לפינוי השדה עד שנת 2018, שבעקבותיו תעבור הפעילות בשדה לבסיס חיל האוויר ליד לוד.

מתחם שדה דב משתרע על שטח של כ-1,300 דונם, כש-800 דונם מתוכם הם שטח צבאי. אטיאס הנחה לדבריו את מינהל מקרקעי ישראל להיערך בצורה מיטבית לתכנון המקרקעין במתחם, בכדי לאפשר להקים במקום כ-12 אלף יחידות דיור ולהקל בכך על מצוקת הדיור הקיימת כיום בתל אביב. 

מטוס נוחת בשדה דב. צילום: ori~ (מתוך וויקיפדיה)

"מדובר בעתודות הקרקע הגדולה ביותר באזור גוש דן שתשמש לבניית אלפי יחידות דיור לטובת הזוגות הצעירים", אמר אטיאס. "בכוונת מינהל מקרקעי ישראל להאיץ את התכנון ולכלול בפרויקט דירות קטנות ודיור בר השגה. כמו כן, בכוונתי לאשר בפרויקט אחוזים גבוהים לטובת יחידות דיור להשכרה לטווח ארוך והשכרה מפוקחת בהתאם להחלטות האחרונות של מועצת רשות מקרקעי ישראל".

"לאחר ניסיונות חוזרים ונשנים במשך עשרות שנים, הפעם הכוונות יתממשו ולשם כך הקמנו את צוות ההיגוי הבין משרדי שפעל במהירות וביעילות", הוסיף אטיאס. "כל הפעולות לפינוי שדה התעופה יסתיימו לא יאוחר מסוף שנת 2018, ובכוונתנו להקדים את המועד".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן