דירות חדשות: יותר זוגות צעירים רוכשים, פחות משקיעים

מנהל הכנסות המדינה במשרד האוצר פירסם סיכום רבעון ראשון של ענף הנדל"ן למגורים לשנת 2012. מן הנתונים עולה כי מחירי הדירות החדשות שנרכשו ברבעון הראשון של השנה ירדו, אם כי חלק מהירידות הוא תוצר של תמהיל רכישה של רוכשים, שפונים לרכוש דירות זולות יותר מבעבר, ולא כתוצאה מירידת מחירים אמיתית.

ומה עוד? ברבעון הראשון של 2012 נבלמה הירידה במספר העסקאות, לאחר ארבעה רבעונים רצופים של ירידות; רכישת דירות ע"י משקיעים רשמה ירידה חדה בשיעור של 25% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בכך נמשכת המגמה שהחלה ברבעון הרביעי של 2009.

מספר הדירות שמכרו משקיעים ברבעון הראשון של השנה היה גבוה בכ-12% בהשוואה לרבעון הקודם.

ירידה של 3% במחירי הדירות החדשות. פרויקט בניה (הדמיה)
קרוב ל-40% מהדירות שמכרו המשקיעים נרכשו ע"י זוגות צעירים. באזור המרכז מגיע שיעור זה ל-47%. מכירת דירות חדשות נרשמה התאוששות ברבעון הראשון, לאחר רמות השפל שנרשמו ברבעון הקודם. יחד עם זאת, רמת המכירות עדיין נמוכה בכ-26% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

אחד הנתונים הבולטים והמשמחים את הציבור הוא שיעור מחירי הדירות החדשות, שרשם ירידה בשיעור של 3% בהשוואה לרבעון הקודם והשלים ירידה בשיעור של 12.9% ב-12 החודשים האחרונים.

באזור ת"א ניכר גידול בפעילות תושבי החוץ בפלח השוק של הדירות החדשות, אשר היוו כ-24% ממכירות הקבלנים באזור ברבעון הראשון, גבוה פי 4 ממשקלם של תושבי החוץ במכירות הקבלנים ברמה הארצית. יחד עם זאת מוקדם לקבוע כי תושבי החוץ חוזרים לרמת פעילות גבוהה באזור זה, שכן הגידול התרכז רובו ככולו בפרויקט בודד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן