דלק אנרגיה הקדימה את הלו"ז: הזרמת הגז באתר "פינקלס1" תחל ביוני

לוח הזמנים להשלמת פיתוח מאגרי הלוויין של הגז הטבעי ותחילת ההזרמה מהם הוקדמו, ויחלו כבר החודש. עם הזרמת הגז תפעלנה השותפות לפרסם דוח משאבים עדכני.

במארס האחרון, השותפות במאגר הלווין, הממוקם כ-25 ק"מ צפון מערבית לחוף אשקלון, הודיעו כי החליטו לבצע את הקידוח באתר על סמך הערכתה של מפעילת הקידוח פינקלס – נובל אנרג'י. הערכותיה של נובל דיברו על כמויות גז טבעי שעתידים להימצא בעת הקידוח ובכמות המספקת לצורך פיתוח מאגרי הלווין. בעקבות הערכות נובל, העריכה דלק כי שילוב פיתוח מאגרי הלווין במסגרת תוכנית פיתוח של מאגר "נועה" יאפשר לספק גז טבעי למשק כבר במחצית השנייה של 2012 ( עוד בשנה שעברה קיבלו השותפות במאגר "נועה", נובל אנרג'י ודלק אנרגיה, אישור ממשרד התשתיות להתחיל בקידוח על רקע המחסור הצפוי בגז במשק ב-2013).

התקציב לקידוח האקספלורציה (קידוח שמטרתו לבחון הימצאות גז) – עמד אז על כ-30 מיליון דולר. כאשר 70 מיליון דולר נוספים הינם העלות להשלמת קידוח ההפקה ועלויות חיבורו למתקני ההפקה של פרוייקט "ים תטיס". ההערכות המיטביות להימצאות גז באתר (כלומר, התרחיש הטוב ביותר לכמות הגז הגבוהה ביתר שיימצא) עמדו אז על 78.2 BCF (מיליארד רגל מעוקב).

שיעור ההחזקה בזכויות הקידוח של דלק קידוחים ב"פינקלס 1" הם 25.5%. ובהתחשב בתמלוגים שתצטרך דלק לשלם למדינה ולגורמים שלישיים חלקה ממציאת הגז עומד על 19.6%, מההכנסות שינבעו לאחר החזר ההשקעה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן