דל תהפוך לחברה פרטית בעסקת ענק בשווי 24.4 מיליארד דולר

יצרנית המחשבים דל תהפוך לחברה פרטית בעסקת ענק בשווי 24.4 מיליארד דולר, בה מעורבת גם מיקרוסופט וקרן ההשקעות הפרטית סילבר לייק. 

מייסד החברה מייקל דל וסילבר לייק ישלמו 13.65 דולר למניה עבור יצרנית המחשבים השלישית בגודלה בעולם. העסקה ממומנת במזומן ונכסים של מייקל דל, מזומן של סילבר לייק, מזומן מחברת ההשקעות של מייקל דל MSD קפיטל, הלוואה של 2 מיליארד דולר ממיקרוסופט ומימון של ארבעה בנקים. העסקה צפויה להסתיים לפני סף הרבעון השני ב-2014.


מייקל דל. צילום: רויטרס

החדשות על עסקת הרכישה נפוצו ב-14 בינואר, למרות שמייקל דל עצמו הודה בעבר כי שקל את האפשרות להפוך את החברה לפרטית כבר ב-2010.

המחיר של 13.65 דולר למניה משקף פרמיה של 24% מעל מחיר של 11 דולר, בו נסחרה המניה לפני פרסום החדשות על הרכישה בינואר, והרבה מתחת למחיר של 17.61 דולר שבו נסחרו המניות לפני שנה.

דל נמצאת במצב לא פשוט בשוק המחשבים. היא מאבדת נתח שוק באופן מתמשך למספר יריבות עקשניות כמו לנובו, ונאבקת כדי להצית מחדש את הצמיחה. איבוד נתח השוק מתרחש למרות מאבק עיקש שמנהל של מייקל דל בחמש השנים האחרונות, מאז לקח מחדש את השליטה בחברה שהקים ב-1984, לשמור על נתח השוק ולהגדילו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן