דן אנד ברדסטריט: גולדפרב זליגמן היא פירמת עוה"ד הגדולה בישראל

קבוצת דן אנד ברדסטריט פירסה את דירוג 20 פירמות עורכי הדין הגדולות בישראל. במקום הראשון בדירוג נמצאת זו השנה השניה ברציפות חברת גולדפרב זליגמן ושות' עם 222 עורכי דין. מספר המועסקים בחברה, המתמחה בבתחומים מגוונים וביניהם שוק ההון, ליטיגציה, נדל"ן ומשפט מסחרי הוא 404 ומספר השותפים בה הוא 72.

במקום השני בדירוג ממוקמת פירמת עורכי הדין הוותיקה הרצוג פוקס נאמן ואת השלישייה הראשונה סוגרת פירמת עורכי הדין מיתר, ליקוורניק, גבע לשם טל ושות', אליה מוזג לאחרונה משרד קנטור אלחנני טל. המשרד הממוזג מתמחה בעיקר בתחומים: משפט מסחרי, מיזוגים ורכישות, ליטיגציה, בנקאות, ושוק ההון. המשרד המאוחד כולל 340 עובדים מתוכם 203 עורכי דין, 57 שותפים ו-49 מתמחים.

מניתוח דירוג קבוצת דן אנד ברדסטריט את פירמות עורכי הדין עולה כי חל גידול מרשים במספר השותפים במשרדים הגדולים. אם בשנת 2011 עמד סה"כ מספר השותפים ב-20 המשרדים הגדולים על 605, נכון לסוף שנת 2012 טיפס מספר השותפים במשרדים הגדולים ל-669, גידול של למעלה מ-10%.

משתתפי פורום עורכי הדין של דן אנד ברדסטריט | צילום: קובי קנטור

גם במספר עורכי הדין ב-20 המשרדים הגדולים חל גידול מרשים: בשנת 2011 עמד מספר עורכי הדין על 2,086 ואילו בשנת 2012, העסיקו 20 פירמות עורכי הדין הגדולות 2,246 עורכי דין. גידול של כ-8%. מספרם של המתמחים גדל בשנה החולפת בכ-7%. מספר המתמחים המועסקים ב-20 המשרדים הגדולים נכון לשנת 2011 עמד על 446 מתמחים, לעומת זאת בסוף שנת 2012 עמד מספר המתמחים על 477. 

דירוג הפירמות של דן אנד ברדסטריט הוצג היום במסרת פורום עורכי הדין שערכה החברה. באירוע התכנסו בכירי ענף עורכי הדין לדון במגמות הכלכליות, הפוליטיות והענפיות של תחום המשפט. את הפורום פתח מנכ"ל דן אנד ברדסטריט, חיים כהן שסקר את השינויים בענף והצביע על כמות הגואה של עורכי הדין לצד הגידול במקבלי התארים. כמו כן, נבחן תמהיל שנת ייסוד משרדי עורכי הדין בישראל ממנו עולה כי ישנה עלייה חדה במספר המשרדים בעשור האחרון.

לדברי כהן, "ענף המשפט צפוי להתמודד השנה עם אתגרים וסיכונים המושפעים מהמצב הכלכלי והפוליטי בישראל ובעולם. מצבו של המשק הישראלי יציב יחסית לעומת שאר כלכלות העולם, אך בשנה האחרונה אנו עדים לירידה בצמיחה ולעלייה בהיקף גיוס ההון הממשלתי".

עוד טען כהן כי "ענף המשפט מתמודד עם עליית מדרגה ברגולציה ושינויי חקיקה רבים המשפיעים על פעילותו. בנוסף, עובר ענף עורכי הדין שינויים רבים בשנים האחרונות, החל ממיזוגים משמעותיים, דרך צמיחה חדה במספר עורכי הדין בשנים האחרונות. שינויים אלו צפויים לעצב ולשנות את תמונת הסיכונים וההזדמנויות של ענף המשפט הישראלי בשנים הקרובות." עוד הציע כהן לרגולטורים השונים להוסיף סעיפים המעודדים את העסקים הפרטיים להחיל על עצמם רגולציה עצמית, תמורת קבלת הטבות כדוגמת 'האכיפה המנהלית.

עו"ד אלי זהר ממשרד גולדפרב זליגמן ושות', התייחס למינוייה של ציפי לבני לשרת המשפטים וציין כי "שרת המשפטים תצטרך להתייחס מחדש באופן רציונאלי לרגולציה הפופוליסטית" עוד ציין זהר כי "יש רגולציה חונקת, יש התערבות בכל החופש בזכויות הפרט, החברה ובעלי מניות, עד כדי משיכת המטוטלת לקצוות שלא היינו רגילים להם. יש סתירות בתוך הרגולציה עצמה. בחוק ההגבלים העסקיים אסור לדווח על מידע מהותי, בחוק ני"ע חובה לשמור על שקיפות. מנהלים מוצאים עצמם בסד רגולטורי שמעסיק את זמנם ומחשבתם בכמות ניכרת שמונעת מהם ליצור ולפתח את עסקיהם. הבסיס לכך הוא חוסר האמון הבסיסי של המערכת במגזר העסקי."

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן