דנקנר מוכר את המ-לט לקרן פימי ב-66 מיליון דולר

חברת דסקונט השקעות (דסק"ש) מבית אי. די. בי בבעלות נוחי דנקנר מדווחת הבוקר על חתימת הסכם למכירת חברת הל-מט לקרן פימי תמורת 66 מיליון דולר. על פי ההסכם, דסק"ש תמכור 8.3 מיליון מניות של המ-לט במחיר של 7.95 דולרים למניה. מחיר זה משקף להל-מט שווי שוק של 110 מיליון דולר – פרמיה של כ-24% מעל מחירה בבורסה.

חברת המ-לט עוסקת בבייצור ושיווק אביזרי צנרת, מחברים, ברזים ושסתומים. החברה הוצעה למכירה לראשונה על ידי דסק"ש לפני כחודש, לאחר שזו התרסקה ושוויה צנח ל-541 מיליון שקל ומחירי אגרות החוב שלה בהיקף של כ-5 מיליארד שקל נפלו לתשואות לפדיון גבוהות של כ-15%-20%.

בהודעה שמסרה קבוצת אי. די.בי לבורסה נאמר כי "העסקה מותנית בקבלת אישורים מאת הממונה על הגבלים עסקיים, מרכז ההשקעות ומספר בנקים מלווים, ככל שדרושים, וכן מותנית בכך שבתקופה מתאריך ההסכם ועד למועד השלמת העסקה לא ייפגע הרכוש הקבוע של החברה באופן שימנע ממנה במידה מהותית מאד את יכולתה להמשיך את עיקר פעילותה כפי שמתבצעת כיום".

קבוצת אי.די.בי מנסה כעת למכור את נכסיה על מנת לעמוד בהיתחייבויות שלה מול בעלי האג"ח והבנקים שווי של מליארדי שקלים. כחלק ממהלך זה, מכרה הקבוצה לאחרונה גם את כלל תעשיות ללן בלווטניק ואף ניהלה מגעים למכירת כלל ביטוח. 

פימי נחשבת לקרן הפרייבט אקוויטי הגדולה, שביצעה השקעות רבות בישראל, והיא מחזיקה בין היתר בשליטה בחברת אורמת. בנוסף הקרן מנהלת מגעים ללרכישת השליטה בגדות ביוכמיה מידי קבוצת דלק. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן