דרמה: לארי סאמרס הסיר מועמדותו לתפקיד יו"ר הבנק הפדרלי

שר האוצר של ארה"ב לשעבר, לארי סאמרס, הסיר הלילה את מועמדותו לתפקיד יו"ר הבנק הפדרלי, בו מכהן היום בן ברננקי, ככל הנראה לאחר שחשש כי ההתנגדות העזה בקרב חברים מן המפלגה הדמוקרטית תפגע בסיכוייו לקבל את אישור הקונגרס לתפקיד.

עם זאת, בארה"ב מציינים כי לא ברור אם סאמרס שוכנע על ידי אובמה למשוך את מועמדותו בשל חששות גוברים כי מינויו ליו"ר הבנק הפדרלי יוביל לעימות בתוך מפלגתו של הנשיא עצמו, או שסאמרס החליט בעצמו שהוא לא רוצה לעבור את מסלול המכשולים הצפוי לו.

סאמרס, עוזרו הבכיר לשעבר של הנשיא ברק אובמה, אשר נחשב לכלכלן מבריק ולמעצב מדיניות נבון והחלטי, היה המועמד המוביל להחליף את ברננקי, שיסיים את תפקידו בחודש ינואר. אובמה עצמו מסר כי הוא מקבל את מהלכו של סאמרס וציין כי ישנם כעת מספר מועמדים לתפקיד.


לארי סאמרס | צילום: רויטרס

נסיגתו של סאמרס פותחת ככל הנראה את הדלת למינויה של סגנית יו"ר הבנק הפדרלי, ג'נט ילן, אשר נחשבה כמתחרה הראשית שלו על התפקיד. ילן, בעלת קריירה ארוכה בבנק הפדרלי, אשר עמדה בעבר בראש מועצת יועצים כלכליים בבית הלבן תחת הנשיא לשעבר ביל קלינטון, תהיה אם וכאשר האישה הראשונה שתוביל את הבנק המרכזי של ארה"ב. גם רוג'ר פרגוסון, לשעבר סגן יו"ר הבנק, נחשב למועמד.

סאמרס (59) כיהן כמזכיר האוצר ה-71 של ארצות הברית בין השנים 1999 ל-2001 תחת נשיא ארצות הברית ביל קלינטון. עד נובמבר 2010 כיהן בממשלו של הנשיא ברק אובמה כמנהל המועצה הלאומית לכלכלה בבית הלבן. ב-1993 הוענקה לו מדליית ג'ון בייטס קלארק בהוקרה על תרומתו לכמה תחומים שונים בכלכלה.

בין השנים 2001 ל-2006 כיהן כנשיא אוניברסיטת הרווארד, תפקיד ממנו התפטר בעקבות הצבעת אי אמון של סגל האוניברסיטה. ביקורת נמתחה על סאמרס גם ביחס למדיניות הכלכלית שהנהיג בכהונתו כמזכיר האוצר, כמו גם בכתבים מאוחרים יותר שפרסם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן