דרעי: עושים עלינו סיבוב פוליטי – הופכים את השיח למלחמת תרבות

"החלק שתקף אתמול את החייל החרדי זה השוליים ואני מגנה את התופעה בכל תוקף. נקודה", כך אמר הבוקר יו"ר סיעת ש"ס, אריה דרעי. "אני נגד המסע הכולל נגד חרדים שהחליטו להתגייס".

דרעי התראיין בגלי צה"ל והתייחס לתקיפה אמש של חייל חרדי בשכונת מאה שערים בירושלים על ידי כמה עשרות חרדים. החייל נאלץ להימלט למבנה סמוך והזעיק את המשטרה.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

כוחות שיטור שהגיעו לאזור נתקלו באלימות מצד התוקפים, שיידו לעברם אבנים ושקיות מים. השוטרים הצליחו לחלץ את החייל ללא פגע, ופיזרו את התוקפים. ארבעה מהם נעצרו. אבנים וביצים נזרקו גם לעבר כונני 'איחוד הצלה' שהגיעו לזירה. המשטרה, שתיעדה את האירועים, הודיעה כי צפויים מעצרים נוספים.

צילום: מרק ישראל סלם

"מבקביל לגינוי, בוא נזכור יש כאן עניין של אווירה", הוסיף דרעי. "בשנים האחרונות יותר ויותר חיילים חרדים מתגייסים לצבא וסטודנטים חרדים שמשתלבים באקדמיה, כי כשהשיח הוא שיח של הבנה הכל בסדר, אבל אם אתה לא מנסה לעשות עלינו סיבוב פוליטי אפשר להסתדר, אפשר לדבר. הרי אמרנו כבר לא פעם שהכפייה לא עובדת, גם לא עבור רווח פוליטי".

"השיח הציבורי חייב להשתנות", ציין דרעי. "כשאתה הופך לימודי ליבה ואת נושא הגיוס לצבא למלחמת תרבות אז מגיעים למצבים כאלה כמו אתמול. אנחנו מנסים להתחמק מזה שנים, לעשות את זה בהדרגה, אך במקום זה הפכו את למלחמה".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן