דש-מיטב נגד מינוי נווה לכלל בטוח: "לא נתמוך במינוי מקורבים לדנקנר"

"נראה לנו כי נפלה טעות בפנייתכם. מינויו של דני נוה אושר על ידי האורגנים המוסמכים של כלל ביטוח. ולפיכך לא ברורה פנייתכם זו ואף קיים חשש כי היא מונעת ממניעים צרים להשתלט על נכסיה המעולים של החברה תוך גרימת נזק נלווה ועצום לחברה ולשאר נושי החברה" כותב עו"ד אי.די.בי, אמיר ברטוב במכתב הממוען לנציגות אי.די.בי פתוח.

באי.די.בי טוענים שתפקידם של בעלי מניות המיעוט להצביע ביחס לתנאי השכר של נוה ולא לגבי עצם המינוי. "העניין היחיד המובא לאישור האסיפה הכללית הוא תנאי ההעסקה אשר מר נוה יהיה זכאי להם במסגרת תפקידו כיו"ר דירקטוריון כלל ביטוח, מיניו של מר נווה יעשה על ידי חברת ביטוח בעצמה ובסמכותה". המכתב מגיע על רקע דרישתם של בתי ההשקעות פסגות והפניקס לקבל מידע על מינויו של נווה.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

בדיון שנערך בבית המשפט המחוזי בתל אביב סביב השליטה בקונצרן איי.די.בי, קבע השופט אורנשטיין (על פי חוות הדעת של המומחים) כי על דנקנר למכור את כלל בטוח עד ה-22.8 בכדי להזרים מזומנים לקופת החברה ולשלם לנושיה את החובות.

"הטענה המובאת על ידכם כי למר נוה הוצעו תנאי פרישה רחבי היקף בעוד שקיים סיכוי סביר (להגדרתכם) ביותר שהוא יוחלף ביו"ר דירקטוריון אחר במידה וכלל תימכר הינה חסרת שחר. תנאי העסקתו של נווה מקובלים וסבירים ואינם שונים מתנאי כהונה של נושאי משרה אחרים בכלל".

בתוך כך הודיע בית ההשקעות מיטב דש כי יתנגד לתנאי העסקתו של דני נוה בתפקיד יו"ר כלל ביטוח, בהצבעה שתיערך בשבוע הבא. "לא נתמוך יותר במינוי מקורבים לנוחי דנקנר, אשר בפועל אינו בעל השליטה בקבוצה", אומר היום מנכ"ל מיטב-דש, אילן רביב.

"לא מקובל עלינו שחברה שאמורה להימכר בתוך מספר שבועות, תמנה יו"ר קבוע מבחוץ", הוסיף רביב. לכלל ביטוח יש מנכ"ל חזק ולדעתנו מינוי יו"ר זמני מקרב הדירקטורים הקיימים הוא הפתרון הנכון לחברה ולרוכש הפוטנציאלי. הגיע הזמן שכל חברות קבוצת אי.די.בי יבינו שנפל דבר והעניינים לא יכולים להתנהל כתמול שלשום". 


דני נווה | צילום: יח"צ

"מהם זכויותיהם של נושי החברה לאחר שיהפכו לבעלי מניות בפיתוח?"

נציגות ונאמני אג"ח אידיבי אחזקות הזמינו חוות דעת משפטית מפרופסור אוריאל פרוקצי'ה שתשקף לדעתו את זכויותיהם בהסדר החוב המתגבש בקבוצת אידיבי. פרוקצי'ה הדגיש כמו כי העניין טרם נדון בפסיקה המקומית אך חוות הדעת משקפת את מיטב הבנתו המקצועית בנושא.

"מאחר ואי.די.בי אחזקות נמצאת במצב של חדלות פרעון, לנושי אחזקות יש שתי אפשרויות: האחת, פירוק החברה באופן של מכירת נכסיה והתמורה הכספית מהמכירה תגיע לנושיה. "האפשרות השנייה היא הסדר נושים בדרך של מחיקת חוב והפיכת החברה לסולבנטית ולבעלי מניותיה החדשים (נושיה לשעבר) יש נכס בעל ערך שניתן להיפרע ממנו, ואם כך נשאלת השאלה מהם זכויותיהם של נושי החברה לאחר שיהפכו לבעלי מניות בפיתוח בהליכי הסדר החוב המתוכננים בפיתוח?" 

מאחר שעל פי כל הערכות המומחים שגם התקבלו על דעת בית המשפט יש לפיתוח ערך נכסי חיובי, בסוף הדרך אמורים בעלי מניותיה של פיתוח שיורכבו מנושיה של החברה לקבל לידיהם את יתרת ערך הנכסי הזה לאחר שינוכו ממנו הסכומים הדרושים לתשלום לנושיה של פיתוח".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן