האבטלה בספרד טיפסה ל-27.2% – שיא של עשרות שנים

יותר משישה מיליון ספרדים נותרו ללא עבודה ברבעון הראשון של השנה, מה שהעלה את שיעור האבטלה בכלכלה הרביעית בגודלה בגוש היורו ל-27.2%, הנתון הגבוה ביותר מאז החלה המדידה בשנות ה-70 של המאה הקודמת.

הסכומים האדירים שנשפכו אל תוך הכלכלה העולמית על ידי הבנקים המרכזיים הגדולים בעולם הקלו מעט את הלחץ על יכולתה של ספרד למחזר חובות, אולם הקיצוצים שערכה מדריד בהוצאות כדי להשיב את אמון המשקיעים הותירו אותה במיתון מעמיק.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

שיעור האבטלה – 6.2 מיליון איש ברבעון הראשון – נמצא בעלייה שבעה רבעונים ברציפות, והמספרים האחרונים יתדלקו מחדש את הדיון אם להקל את צעדי הצנע החריפים אשר הונהגו במדינה בשנים האחרונות.


צילום: רויטרס

"הנתונים הללו גרועים יותר מהציפיות ומדגישים את המצב הקשה שבו נמצאת הכלכלה הספרדית, כמו גם את הפער המדהים בין המערכת הכלכלית לעולם האמיתי", אמר אסטרטג סיטי במדריד חוזה לואיז מרטינז.

התרסקות בועת הנדל"ן, אשר הותנעה על ידי אשראי זול, הביאה לכך שמיליונים בסקטור הבנייה פוטרו מאז 2009, כמו גם עובדים בסקטור השירותים הפרטיים, ששוויו כמעט מחצית מהתמ"ג הספרדי. המצב הורע עוד יותר בשל תוכניות קיצוצים והעלאת מס של מיליארדי יורו שנועדו להפחית את החוב הלאומי התופח ולשכנע את השווקים העצבניים שספרד יכולה לשלוט על כלכלתה.

עלויות ההלוואה של ספרד ואיטליה הגיעו לשפל של יותר משנתיים השבוע, מה שהצביע דווקא על מגמה חיובית בשווקים, ובכירים בגוש היורו אף החלו לדבר בפומבי על הפחתת יעד הגירעון.

בניסיון להרגיע את הספרדים, אמר ראש הממשלה הספרדי מריאנו ראחוי כי הרפורמה החדשה עליה יכריז השבוע לא תכלול צעדי צנע נוספים. אך מעטים מאמינים כי תוכניותיה השאפתניות של הממשלה להזרים מחדש הסיוע לכלכלה ייצרו משרות. קרן המטבע הבינלאומית צופה ששיעור האבטלה בספרד יגיע ל-26.5% בשנה הבאה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן