"האובר של הגראס": הכירו את סטארט-אפ הקנאביס הממומן ביותר בעולם

לפני כשנתיים נתן לי אחד המייסדים המשותפים של הסטארט אפ Ease, המפעיל משלוחי קנאביס וממוקם בסן פרנסיסקו, את כרטיס הביקור שלו. הוא פילס את דרכו אליי בין חבורות האנשים שהשתזפו בפארק דולורס, שבו ישבתי עם חברים שביקרתי בעיר המתקדמת ורחבת האופקים הזו, ואני לקחתי אותו בשמחה. במסגרת גיוסי סבב ב' שלה, גיוס ההון האחרון של החברה שבר שיאים. כעת כבר אין ספק שהאפליקציה פונה אל הלקוחות והמשקיעים הפוטנציאליים שלה, שמאוד מעוניינים להשקיע בה, בדרך חדשה לגמרי.

אמש עשתה "האובר של הגראס" היסטוריה כשהודיעה כי גייסה מידי חמישה משקיעים כ-13 מיליון דולר במסגרת סדרה ב' של גיוסי ההון. בכך עולה סכום ההשקעות הכללי שגייסה החברה עד היום ל-24.5 מיליון דולר, לאחר שלושה סבבי גיוס – מה שהופך אותה לסטארט אפ הממומן בסכום הגבוה ביותר אי פעם בעסקי הקנאביס, וגם לצומח במהירות הגבוהה ביותר בתחום מעולם.

מהשדה, או הרוקח, אל הצרכן. אפליקציית משלוחי הקנאביס פורחת | אילוסטרציה: Fotolia

אז מה הופך את אפליקציית משלוחי הגראס הזו לכזאת הצלחה?

המשקיע דיוויד צ'או, שחברתו DCM הובילה את סבב ההשקעות האחרון יחד עם קרן Fresh VC, אמר למגזין Fortune שהרעיון לממן סטארט אפ טכנולוגי עם נטייה לקנאביס דיבר אליו לאחר שגם הוא עצמו מצא דרך חדשה להתמודד עם כאב כשנטל מריחואנה רפואית. "אני חושב שהייתי מוכן להיות יותר פתוח לרעיון בגלל המסע האישי שלי של שימוש בקנאביס רפואי", אמר צ'או, ששכנע לראשונה את שותפיו ב-DCM להשקיע ב-Ease עוד ב-2014. "אם זה היה קורה חודשיים קודם לכן, זה כנראה היה הולך ישירות למגרסת הנייר – התזמון הוא הכל".

עבור מנכ"ל Ease, קית' מקארתי, המשיכה אל המיזם התבססה על סוג אחר לגמרי של ירוק. מקארתי, שלא צורך קנאביס בעצמו (כפי שהודה בזמן שהגיש לי את הכרטיס שלו בפארק, אז ב-2014), הסביר ל- Fortuneשהרעיון מאחורי הפלטפורמה עלה בראשו כשחיפש פרויקט חדש שיוכל להפעיל בשוק הפועל על פי דרישה. המפתח לעסק כזה, הוא אמר, הוא לוודא עמידה בשלושת עמודי התווך: פעילות חברתית טבעית, אספקה גמישה ותדירות שימוש וצריכה גבוהה. "הקנאביס פשוט המשיך לעלות לי בראש כהתאמה המושלמת לכך", הוא אמר.

נכון להיום, Ease זמינה רק במבחר שווקים בקליפורניה, אבל נראה כי בטוח לומר שאפליקציות להספקת מרשמים ומשלוחים של קנאביס יתחילו בקרוב להתפרס בקנה מידה לאומי ברחבי ארצות הברית. ככל שההזדמנויות ללגליזציה נרחבת יותר ממשיכות לצוץ בקלפיות ברחבי המדינה, ההשקעה בתעשיית ייצור הקנאביס, הסחר בו ופיתוח הטכנולוגיות הקשורות אליו החלה פורחת, מה שאולי משקף את הביטחון הגובר בחומר בשווקים ואת רמת הסובלנות הכללית אליו באוכלוסייה. כלכלת הקנאביס החוקי בקולורדו כבר מוערכת בינתיים בסכום של מיליארד דולר, מה שיצר מגוון עשיר של בחירות ואתגרים לתושביה.

תהיה אשר תהיה התוצאה הסופית שתבאנה השנים הקרובות, שמתרגשות ובאות על הבוננזה של עסקי הקנאביס החוקי, יש לקוות שהמחוקקים, המשקיעים והיזמים של עמק הסיליקון יוכלו להגיד, כשהעשן יתחיל להתפזר, שהם טיפלו בנושא בדרך הנכונה. תלוי כיצד כל זה יתפתח, אולי יום אחד גם הכתבת הזו לענייני הקנאביס, שיושבת בניו-יורק, תוכל לעשות סיבוב על השירות של Ease.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן