האוויר קר, השוק חם: איך משפיע החורף הקיצוני על רכישות הבתים בארה"ב?

כשהחורף מכה, מכירות הבתים נוסקות. כלומר באותם מקומות בעולם בהם יש חורף אמתי. מנתונים שאספה חברת הנדל"ן האמריקאית טרוליה, עולה שמתקיים יחס ברור בין השינוי בטמפרטורה ובין קצב חיפושי הבתים לקנייה.

החורף האחרון נחשב קר וקשה במיוחד עבור אזרחי ארה"ב שנאלצו להתמודד עם הסופה "הרקולס" שפקדה לפני מספר שבועות את צפון אמריקה והביאה עמה רוחות קפואות מן הקוטב הצפוני. באזורים שלמים בארה"ב צנחו הטמפרטורות עשרות מעלות מתחת לאפס ואפילו מימי מפלי הניאגרה הכבירים הפכו לקרח.


שיקגו הקפואה בתחילת ינואר | צילום: רויטרס
  

אך החורף הקיצוני חשף גם מגמה מעניינת בקרב האמריקאים. מעקב אחר תנועת הגולשים היומית באתר חיפושי הדירות של טרוליה בין ה-1 בדצמבר 2013 ועד ה-21 בינואר 2014, חשף דפוס מדהים: כל שינוי קל בטמפרטורות, מלווה מיד בשינוי בכמות מחפשי הדירות.

הנתונים מראים כי על כל ירידה של 10 מעלות, נרשמה עליה של 2.6% בחיפושי הדירות הכללי ברחבי ארה"ב, כאשר חיפושי הדירות באזורים החמים יותר של המדינה עלו ב-4.4%, וחיפושי דירות באתרי נופש קיציים עלו ב-5.5%.

עוד עולה מהניתוח שהמרוויחה הגדולה ביותר ממזג האוויר החורפי היא מיאמי, שנהנית מעליה של 7.3% בכמות חיפושי הדירות על כל ירידה של 10 מעלות באזורים הקרים. מיד אחריה ממוקמות פיניקס באריזונה, ג'קסונוויל שבפלורידה ואורנג' קאונטי בקליפורניה.

כאשר שוקי ההון רגישים לכל עליה או ירידה קלה בנתוני מכירת הבתים בארה"ב הנתפסים כאינדיקטור למצב המשק, הנתונים האחרונים עשויים להכניס מעט פרופורציות למדדים מסוג זה. נראה כי מזג האוויר משפיע על האזרחים האמריקאים לא פחות מאשר פרמטרים כלכליים כאשר הם מחליטים לעבור דירה.

ובישראל? אפשר רק לדמיין איך חורף אמיתי היה משנה את מפת האטרקטיביות למגורים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן