האויב החדש והמפתיע של גוגל – כרישים התוקפים את הכבלים התת ימיים שלה

לפני כמה ימים גוגל הכריזה שהיא משקיעה 300 מיליון דולר במערכת כבלים תת ימיים של סיבים אופטיים בשם FASTER. המערכת תציע מהירות שידור גבוהה בהרבה למדינות באסיה. אולם, נראה כי FASTER תזדקק להגנה מיוחדת מפני – ובכן, התקפות של כרישים.

בשבוע שעבר התייחס אל האתגר מנהל המוצר של החברה דן בלצ'ר, וסיפר כי הכבלים מצופים בקוולאר – סיבים סינתטיים המשמשים לייצור אפודי מגן, על מנת לשמור על הכבלים מנשיכות הכרישים.

התקפות של כרישים על כבלים תת ימיים היא עניין די נפוץ. התיעוד הראשון של מקרה כזה היה לפני 29 שנים במהלך ניסוי של הנחת כבל תת ימי באיים הקנריים. ג'יימס מ. בארט, בכיר לשעבר ב-AT&T סיפר כי קיימים 88,000-96,000 ק"מ של כבלים תת ימיים ישנים מנחושת שמעולם לא הותקפו על ידי כרישים. מכאן המסקנה היא שהטורפים הימיים מעדיפים את באופן ספציפי את הסיבים האופטיים. ככל הנראה, הזרם החשמלי שעובר בהם מושך את הכרישים ומעורר אצלם רפלקס אכילה. כרישים ידועים כבעלי חיישני מתח בפיהם, שעוזרים להם למצוא טרף, כך שהמתח שעובר בסיבים האופטיים כנראה גורם להם להיתפס על ידי הכרישים כמזון.

אך ד"ר כריס לוו, אחד ממקימי מעבדת הכרישים באוניברסיטת קליפורניה סטייט, מאמין שהכרישים תוקפים את הכבלים מסיבה שונה – הם פשוט מסוקרנים לגביהם. "אם היתה מונחת על קרקעית הים סתם פיסת פלסטיק בצורת כבל, סביר שהם היו נושכים גם אותה", הוא אומר.

מעבר ל-FASTER, גוגל משקיעה בעוד שני מיזמי כבלים תת ימיים: UNITY ו-SJC (כבל יפן-דרום מזרח אסיה). למעשה, לגוגל יותר מ-160,000 ק"מ של סיבים אופטיים פרוסים מסביב לעולם – חלקם דקים כמו צינור השקיה של גינה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן