האו"ם: אחד מכל שמונה אנשים בעולם חי ברעב

אחד מכל שמונה אנשים בעולם חי היום ברעב, כך עולה מדוח חדש שפרסמו סוכנויות המזון של האו"ם. על פי הדוח כיום ישנם כ-868 מיליון אנשים בעולם החיים ברעב. אמנם מדובר בירידה של 13% מהתחזית אחרונה שפורסמה בשנת 2009, אך החשש הוא כי העלייה של מחירי המזון בעולם עלולה להביא לגידול במספרים הללו. 

על פי דוח האו"ם, מאז 2007-2008 חלה האטה בטיפול ברעב ברחבי העולם. לדברי חוזה גריציאנו דה סילבה ראש ארגון המזון והחקלאות העולמי "מצב בו 12.5% מאוכלוסיית העולם חי ברעב הוא אינו מתקבל על הדעת, בייחוד בתקופת השפע בה אנו נמצאים. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

עוד עולה מהדוח כי מרבית הרעבים בעולם, כ-852 אנשים חיים במדינות מתפתחות, שם שיעור התת-תזונה מגיע ל-14.9%. השיפור הגדול ביותר במספר הרעבים נרשם ביבשת אסיה ובאזור הפסיפיק, זאת בעקבות רפורמות סוציו-אקונומיות מרחיקות לכת. האזור היחיד בעולם בו הוחמרה בעיית הרעב הוא יבשת אפריקה, שם עלתה כמות הרעבים בכ-27%, מ-175 מיליון בשנים 1990-1992 ל-239 מיליון בשנים 2010-2012. 

באפריקה לא חל שיפור במספר הרעבים | צילום: רויטרס

לטענת דה סילבה, "ההשיגים המרשימים ביותר בנושא צמצום הרעב בעולם הושגו עד שנת 2006, בעקבות ירידה משמעותית במחירי המזון. אך לאחר שהמחירים זינקו ועם החרפת המשבר הכלכלי העולמי, חלה ירידה משמעותית בטיפול בבעיה זו". עוד הוסיף דה סילבה כי העולם יכול עדיין לעמוד ביעד צמצום הרעב העולמי במדינות המתפתחות, אם יעשו כל המאמצים הנדרשים להגברת הטיפול בנושא. 

הטיפול ברעב הוא חלק מתוכנית כלל עולמית עליה חתומים מנהיגים רבים מאז שנת 2000. במסגרת התוכנית התחייבו המנהיגים להפחית את שיעורי הרעב, העוני והחולי ברחבי העולם, בעיקר במדינות מתפתחות. על פי דוח האו"ם. על מנת לעמוד ביעדים אלה, יש צורך בעצירת ההאטה בסקטור החקלאי.

הדוח של האו"ם מראה כי השפעת המשבר הכלכלי של 2008 על הרעב במדינות המתפתחות היתה קטנה מהצפוי, זאת בזכות התערבותם של הממשלות ברחבי העולם, שהביאה לצמצום הפגיעה בשכבות החלשות של האוכלוסיה. עם זאת לטענת ארגוני המזון, האטה בטיפול בבעיה עלול להביא להחרפה משמעותית שלה. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן