האוצר אישר: בתי המשפט עוברים מדרום תל אביב לבת ים

בתי המשפט עוברים דירה: משרד האוצר חתם על הסכם עם עיריית בת ים לפיו יועתקו בתי המשפט הפועלים בדרום תל אביב לעיר. על פי ההסכם, בתי המשפט הפועלים היום ברחוב שוקן יועברו לבניין חדש שיוקם באזור התעשייה המתחדש בעיר בת ים. 

לפי ההסכם, מתחם בתי המשפט, הכולל את בית המשפט לתעבורה, בית המשפט לענייני משפחה, בית המשפט לנוער ובית הדין האזורי לעבודה, יעבור לעיר. המתחם החדש, יוקם על קרקע בבעלות עירונית, ברחוב ניסנבאום, בסמוך למגדל מסחר ומשרדים בן 24 קומות שייבנה במקום, אליו תעתיק העירייה בהמשך את משרדיה. בנוסף, יפעל במקום גם בית המשפט העירוני לעניינים מקומיים.

מדובר בקרקע בשטח כ-5 דונם, בה ממוקמים כיום מחסני המשק של העירייה, כאשר למתחם יוקצו מתוכם כ-12 אלף מ"ר. הקרקע תוקצה לפרק זמן בן 49 שנה, עם אפשרות לחכירה נוספת בפרק זמן דומה. יחד עם זאת, המדינה לא תשלם לעירייה דמי חכירה, אלא תסתפק בהיטלים בלבד.

צילום אילוסטרציה: ingimage/ASAP

לאחר חתימת ההסכם, המדינה עתידה להוציא מכרז להקמת הבניין. בשנה הקרובה יחל הליך התכנון לפרויקט ועל פי הערכות ימשך כשלוש שנים עד לאכלוס בתי המשפט במבנה החדש.

מנכ"ל עיריית בת ים ארז פודמסקי-שקד אמר היום כי בנוסף לבתי המשפט תועבר לאזור התעשייה פעילותם של אולפני ההפקות של ערוץ 10 וכן משרדיהם של יזמים ואמנים שונים.  עוד אמר פודמסקי כי "יתרונותיו המובהקים של UP אזור העסקים בבת ים, הופכים אותו ליעד נכון עבור גופים רבים המבקשים להעתיק מיקומם. אין לנו ספק כי מעבר שני המוסדות הממלכתיים ימשיך את תנופת פיתוח והתחדשות המקום". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן