האוצר והשיכון: נחדש מכירות דירות הדיור הציבורי לזכאים

שר האוצר, יאיר לפיד ושר השיכון, אורי אריאל, החליטו היום על חידוש מכירת דירות הדיור הציבורי לזכאים המתגוררים בהן, בהנחות משמעותיות. החלטה זו תובא לאישור קבינט הדיור בראשותו של שר האוצר.

מדובר בסעיף מתוך חוק הדיור הציבורי (1998), שנועד לאפשר לדיירי הדיור הציבורי בישראל לרכוש את דירותיהם בהנחה גדולה, אולם יישומו נדחה בשל חוק ההסדרים.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

הרווח ממכירת הדירות יוקצה כולו לטובת קרן הדיור הציבורי, שתנוהל במשרד הבינוי והשיכון. הקרן תקצה כספים לרכישת דירות חדשות עבור זכאים הנזקקים לכך ותסייע להגדלת הסיוע לשכר דירה ריאלי לשאר הזכאים לדיור. הזכאות תקבע לפי הקריטריונים הקבועים בחוק והסיוע בשכר הדירה יוגדל.

שר השיכון, אורי אריאל | צילום: דוברות הכנסת

בדיור הציבורי ישנן כיום כ-61 אלף דירות המאוכלסות בדיירים זכאים. החלטת השרים נועדה לאפשר לזכאי הדיור הציבורי לרכוש את הדירה בה הם מתגוררים עתה בעלות נמוכה, ועל ידי כך לשפר את מצבם ומעמדם הכלכלי והחברתי.

"מכירת דירות הדיור הציבורי לדייריהן היא הדרך היחידה של אותם אנשים לממש את חלום הדירה ולהפוך את המקום בו חיו כל חייהם לביתם, לא רק למעשה אלא באופן רשמי", אמר שר האוצר, יאיר לפיד. "דחיית יישומו של החוק פגעה פגיעה מהותית באפשרות של אותם דיירים לממש את זכותם ואני שמח כי הצלחנו לשנות זאת".

"המהפכה שאנו מובילים כעת תיתן פתרונות לדיור ציבורי או סיוע בשכר דירה ריאלי לזכאים", הוסיף אריאל. "הם יוכלו לרכוש נכס שיהיה באחריותם ובבעלותם המלאה וכך נשפר את מעמדם הכלכלי והחברתי. חידוש מכירת הדירות מהווה מתן הזדמנות לדיירים לצאת לעצמאות. הדיירים לא יהיה תלויים עוד בדירה של הדיור הציבורי, אלא בעצמם".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן