האזרח בוב: האם אפל עובדת על פרוייקט X משלה?

אתמול (א') החליטה אפל להסיר מידע הנוגע לאחד מבכירי החברה, בוב מנספילד. תמונתו ותקציר פועלו של מנספילד, סגן נשיא הטכנולוגיות הבכיר בחברה, הוסרו מהאתר הרשמי ללא שום הסברים. כעת, מתברר כי בעוד שמנספילד כבר אינו חלק מצוות המנהלים של החברה, הוא למעשה קיבל תפקיד חשוב ומשמעותי הרבה יותר – בעבודה על פרוייקט סודי.

קידום בחסות אפל

למנספילד היסטוריה ארוכה באפל, לאחר שהגיע אל החברה בעקבות רכישה של Raycer Graphics בה הוא עבד, התקדם בסולם הניהולי ועבד במגוון תפקידים שונים עד שמונה כסגן הנשיא הבכיר להנדסת חומרה במחשבי מק, תפקיד שכלל פיקוח על הצוותים האחראיים על מוצרי iMac, מקבוק ואחרים.

במהלך 2010 ולאחר התפטרותו של מארק פייפרמאסטר, קיבל מנספילד את תפקידו כאחראי להנדסת חומרת התקנים (Semiconductor). ביוני 2012 הודיע מנספילד על פרישתו, אך לאחר מספר חודשים חזר אל חברת אפל בתפקיד גדול ומשמעותי מאי פעם – סגן נשיא הטכנולוגיות הבכיר. התכנית הייתה שמנספילד ישאר בתפקידו במשך שנתיים, אך כעת מסתמן כי התכניות השתנו.


צילום מסך

בעוד שההשערה הפשוטה ביותר היא שמנספילד החליט לעזוב את החברה, אתר AllThingsD קיבל הצהרה מדובר אפל, סטיב דאולינג (Steve Dowling) המסבירה כי בעוד שמנספילד כבר אינו חלק מצוות המנהלים הבכירים הוא ישאר כעובד אפל, ויעבוד על פרוייקטים סודיים עליהם ידווח ישירות לטים קוק.

דובר החברה לא הסכים להוסיף מידע אודות הנושא, גם לא כאשר נשאל מדוע מנספילד "הורד בדרגה" והאם אפל עומדת למנות אדם חדש לתפקידו. בעוד שתגובה זאת אופיינית לאפל, אנו חייבים להודות כי כל ההתנהלות סביב הנושא היא חשודה ומסתורית, מה שהופך אותה אפילו ליותר מעניינת.

היכונו לפרוייקט X

לאור העובדה שמנספילד היה אחראי על פיתוח ליין מחשבי המק של החברה ולקח חלק פעיל בקבוצה שתכננה ליצור את קטגוריית המחשוב הלביש מבית אפל, ובתוכה גם את השעונים החכמים, האם ייתכן שאפל החליטה להקצות כמה שיותר משאבים על מנת ליצור את השעון החכם ביותר בשוק? או לחילופין, האם ייתכן שאפל עובדת על מחשוב לביש ברמה אחרת לחלוטין, ומתכננת להשיק את הגרסה שלה לגוגל גלאס?

לצערנו, נכון לעכשיו כל מה שנוכל לעשות הוא לשער ולהמתין למקורות, דיווחים, שמועות והדלפות שיגיעו ויוכלו להעניק לנו מעט יותר אור בכל הנוגע לעתיד של אפל, וכיצד מנספילד קשור אליו.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

מצעד הגאדג'טים השבועי

ChromeCast הגיע לרוכשים הראשונים וכבר נפרץ

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן