האיגוד לניהול בתים ומבנים: "חברת החשמל מפלה דיירים"

מבצע "חסכת הרווחת" של חברת חשמל הבטיח בקיץ האחרון הנחה של 10%-20% בחשבון החשמל, לכל צרכן שיפחית את הצריכה ב-10%-20% בהשוואה לקיץ 2011. אולם על פי האיגוד הישראלי לניהול בתים ומבנים, לא כולם זכאים לו. דיירי בניינים רבי קומות גילו שאומנם כצרכנים פרטיים הם זכאים להנחה, אולם היא אינה תקפה לגבי צריכת החשמל המשותפת באותם בניינים המשתמשים במוני תעו"ז (תעריף לפי עומס בזמן). המשמעות, על פי האיגוד, היא כי אפילו אם ועדי הבניינים יצמצמו את צריכת החשמל המשותפת – הדיירים עדיין ישלמו את התעריף המלא.

האיגוד הינו ארגון של מנהלי ומתחזקי בתים ומבנים בישראל, שמטרותיו לפעול לפיתוח איכות הסביבה, לאיגוד העוסקים בתחום בישראל ולייצוגם בפני השלטון והמוסדות. היו"ר, תמיר מינץ, פנה בנושא למנכ"ל חברת החשמל, אלי גליקמן: "אנו רואים בכך אפליה פסולה של ועדי בתים אשר אינה מאפשרת הוזלה לה זכאים שאר תושבי ישראל", טען מינץ במכתבו. "לאחרונה הגיעו לאיגוד פניות רבות מצד ועדי בתים בבניינים משותפים רבי קומות על שלילת הזכאות לוועדי הבתים להשתתף בהטבת הקיץ לה זכאים כלל אזרחי ישראל. אנו דורשים שחברת החשמל תאפשר לוועדי בתים משותפים לקחת חלק במאבק הלאומי לצמצום צריכת החשמל".

לקבלת כל העדכונים, הניתוחים והדירוגים – עשו לנו לייק בפייסבוק

סלע המחלוקת, על פי מינץ, הוא שהחברה אינה מאפשרת לבניינים בהם ישנם מוני תעו"ז לקחת חלק במבצע, כשמונה זה מותקן בעיקר בבניינים רבי קומות. השימוש במונה תעו"ז מפלח את העלויות בגין צריכת החשמל, כך שבשעות השיא משלמים בעלי מונה תעו"ז יותר מאשר מונה רגיל, ובשעות השפל הם משלמים פחות. זאת בעוד בבניינים בהם אין מונה מסוג זה התשלום הוא קבוע.

צילום: רויטרס

בחברת החשמל מטילים את האחריות על רשות החשמל. סגנית מנהל אגף השיווק ולעניינים מסחריים, אורנה גולן, השיבה למינץ: "חברת החשמל פועלת על פי אמות המידה שקבעה הרשות לשירותים ציבוריים – חשמל, שהיא הגוף הציבורי המפקח על חברת החשמל מתוקף חוק משק החשמל", כתבה. "בהקשר להסדר הפחתת הביקושים לקיץ 2012 נקבע כי זכאים להשתתף בהסדר צרכנים בתעריף אחיד וביתי כללי בלבד, כלומר לקוחות בתעו"ז אכן אינם זכאים להצטרף להסדר הנוכחי. בעבר נקבעו הסדרים להפחתת ביקושים שהיו מיועדים ללקוחות בתעו"ז בלבד, אולם בהסדר שנקבע לקיץ 2012 לא כללה הרשות את הלקוחות בתעריף תעו"ז.

"על חברת החשמל לפעול על פי אמות המידה שקובעת הרשות" הוסיפה גולן, "ואין באפשרותנו לסטות מהם ולכלול בהסדר הנוכחי את לקוחות תעו"ז. אנו מקווים כי כל ועדי הבתים המשותפים יצליחו להקטין את צריכתם בקיץ השנה ובכך יביאו גם להקטנת התשלום בגין חשבונות החשמל, וכמו כן שוועדי הבתים המשותפים שעמדו בקריטריונים ונרשמו להסדר יזכו גם כן בהנחה נוספת בהתאם לתנאי ההסדר".

מרשות החשמל נמסר בתגובה: "הסדר 'חסכת הרווחת' אשר נקבע על ידי רשות החשמל, מאפשר לכל לקוחות החשמל בתעריף הביתי או הכללי להצטרף למבצע ולחסוך בחשמל ובכסף, כפי שמפורט בהנחיות המבצע. רשות החשמל לא קיבלה כל תלונה המעידה כי נמנע מוועדי בתים או בניינים משותפים להצטרף להסדר. אגף פניות הציבור של רשות החשמל ישמח לבחון פניות צרכנים אשר נתקלו בקשיי הצטרפות להסדר ולסייע להם במידת הניתן".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן