האייפד עושה לשוק הטאבלטים בדיוק מה שהאייפוד עשה לשוק המוזיקה

האייפד התגלה כמוצר הכי דומיננטי אולי מאז האייפוד. האייפד נכנס בחלל בין טלפון נייד לבין מחשב אישי ומצליח להתלבט בגלל אותם מאפיינים שנמצאים בין לבין: גודל המסך, הניידות הפשוטה והשימוש הנוח באינטרנט הופך אותו לאחד המוצרים הכי חזקים של החברה.

אבל את זה כולם כבר יודעים, הנה 5 סיבות לפיהן האייפד ימשיך להיות מוצר הדגל של אפל ולשלוט בשוק הטאבלטים המתפתח:

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

1. יום שישי השחור – האייפד הוכיח את עצמו בסוף השבוע של ה"בלאק פריידי" כשהוא שבר את שיא המכירות של מכשיר נייד. המכירות האלקטרונית במהלך הסוף שבוע עלו ב-26% מהמכירות בשנה שעברה והסתכמו ביותר ממיליארד דולר כאשר האייפד לבדו אחראי על 10% מהסכום, כפול מהשנה שעברה ואף הצליח לעקוף את האייפון שאחראי על 8% ואת מכשירי האנרואיד עם 5.5% מסכום המכירות. בשורה התחתונה והמוחצת: 88% מהטאבלטים שנמכרו באינטרנט במהלך יום שישי השחור היו אייפד.

האייפד שולט | צילום: רויטרס

2. אייפד הוא דרך יעילה בכדי לקדם מוצר ולשווק אותו – אנשים אוהבים לצפות בווידאו באייפד. לפי סיסקו, סרטוני הוידאו אחראים על יותר מחצי מהתעבורה שעוברת במכשירים הניידים. הסרטונים נחשבים לדרך יעילה מאוד להפוך לקוחות פוטנציאליים ללקוחות קונים.

בעלי אייפד, יוצר מכל בעלי טאבלט אחר, נחשבים למטרה המיועדת. NPD מעריכה כי למעלה מ-40% מבעלי האייפד מכניסים יותר מ-100 אלף דולר בשנה לעומת 26% בקרב בעלי טאבלטים אחרים. כך שקמעונאיות מעדיפות להוציא יותר תכנים שמותאמים לאייפון והכדור שלג כבר מתגלגל – תוכן מביא יותר משתמשים שמביאים עוד תוכן וחוזר חלילה.

3. הטאבלטים הם המוצר המבוקש ביותר בתקופת החגים והאייפד מעל כולם – מכל המוצרים החדשים (קונסלות משחקים, מצלמות דיגטליות, סמארטפונים, מחשבים וכדומה) הטאבלטים גונבים את ההצגה. למרות שהתחרות הפנימית לא קלה – הנקסוס וקינדל חדשים ומעולים – האייפד מוביל. מה הסיבה לכך? אולי שהוא מחזיק באמתחתו כ-275 אלף אפליקציות שפותחו במיוחד בשבילו, יותר מכל טאבלט אחר. עוד סיבה? סקר שעורכת סוכנות נילסן מוכיח כי האייפד הוא המתנה הפופולרית והרצויה ביותר על ילדים בגילאי 6-12. אם זה לא מספיק אז E-Bay ו-Pay Pal דיווחו על קצב מכירה של 250 אייפדים לשעה במהלך סוף השבוע.

פיל שילר מציג את המיני אייפד | צילום: רויטרס

 

4. האייפד הוא הטבאלט הנמכר ביותר בסין – האייפד נכנס לסין ביולי האחרון ומאז הספיק לשלוט בשוק הגדול ביותר בעולם והוא מחזיק כ-71.4% אחוז ממנו. עד כה מכרה אפל 2.6 מיליון אייפדים בסין או כחמישית ממספר האייפדים שנמכרו ברחבי העולם.

5. לא רק צרכנים – גם מערכת החינוך מאמצת את האייפד – מוקדם יותר השנה השיקה אפל iBooks לשימוש פשוט וידידותי של בתי הספר לקריאת ספרים. במהלך החזרה לבתי הספר בארצות הברית קצב המכירות הוכפל לעומת היום-יום. "האימוץ והשימוש באייפד בבתי הספר הוא משהו שלא ראיתי משום מוצר טכנולוגי אחר בהיסטוריה", אמר טים קוק ומאחורי הטפיחה העצמית על השכם בהחלט מדובר בטענה ששווה להתייחס אליה, ככה זה שיותר מ-80% מחומר הלימוד של בתי הספר הותאמו ל-iBooks.

בשורה התחתונה לאייפד יש את הפוטנציאל לעשות לשוק הטאבלטים את מה שהאייפוד עשה לשוק הנגני המוזיקה – שליטה מוחלטת. נראה כאילו מסע הכיבוש של האייפד רק החל ועדיין כמעט בכל השוואה למוצרים אחרים של אפל ידו על העליונה. כך למשל בשנתיים בהן הוא קיים הוא הכניס לחברה 28.5 מיליארד דולר, לאייפון לקח כמעט זמן כפול כדי להגיע לסכומים כאלו. ובדיוק כמו שהאייפוד נאנו האיץ את השליטה של נגן המוזיקה בשוק כך האייפד מיני יעשה. נראה שהישגיו של האייפד יתגלו לנו בסיכומי הרבעון הרביעי ובמיוחד בתקופת החגים, אבל שהמספרים המדויקים יגיעו, הפוטנציאל מרקיע שחקים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן