האינטרנט שוב זוחל? כך תבדקו אם הספקית מתחמנת אתכם

אחרי שיחת טלפון מתישה עם ספקית האינטרנט שלכם, שידרגתם בשעה טובה את מהירות הגלישה. כעת אתם משלמים על מהירות גבוהה יותר מזו שהייתה לכם, אך משום מה הגלישה עדיין נראית איטית בדיוק באותה מידה. האם גם אתם תהיתם אם הספקית מעניקה לכם את רוחב הפס המלא עליו אתם משלמים?

אם התשובה היא חיובית, ייתכן שמדי פעם אתם מריצים בדיקה באתר Speedtest.org, אשר מעלה ומוריד קבצים, ומנסה להשתמש במלוא רוחב הפס שלכם כדי לקבוע באיזו מהירות אתם מחוברים. הבעיה עם השירות היא שהוא אינו פועל באופן שוטף, אלא נשרדת הרצה יזומה שלו אחת לאיזה זמן מוגבל – כך שהשירות מעניק לכם למעשה רק תמונת מצב נקודתית של החיבור והביצועים של האינטרנט שלכם ברגע הבדיקה, ולא מספק פתרון תשתיתי יותר.

אם אתם רוצים לקבל מושג טוב יותר לגבי חיבור האינטרנט שלכם, תוכנה חינמית חדשה בשם SpeedCheckr עשויה לעזור. מדובר ברעיון מבריק: במקום לנסות לסחוט את רוחב הפס שלכם באופן נקודתי, אתם מתקינים תוכנה קטנה על המחשב, וזו שולחת 20 חבילות מידע לשרת מדי דקה.

אולי הגיע הזמן לשדרג את מהירות הגלישה | צילום אילוסטרציה: IngImage / ASAP

במונחים של רוחב פס, מדובר בכמות זעירה ובלתי מורגשת, שלא תפריע לכם בגלישה השוטפת או בהורדת הקבצים, אך האופן שבו הרשת משתמשת בחבילות המידע הללו מאפשר לחברה להסיק מה נפח הקישור הכללי שאתם מקבלים, מה הנפח הזמין לכם מתוכו, ובכמה מתוכו אתם משתמשים בפועל. במקביל היא מאתרת גם מידע שהולך לאיבוד, ומחשבת גם את הזמן שלוקח לו להגיע ממקום למקום.

כדי לראות את מאפייני הקישור שלכם, אתם צריכים לפתוח חשבון באתר ולהתחבר אליו, והתוצאות מוצגות לכם בגרף המנתח את השעה האחרונה. החברה המפתחת אפנטה מתכננת להגדיל את חלון הזמן הזה ולפתח ממשק משתמש פונקציונלי יותר, ומנכ"ל החברה, ג'ים מלווין, אומר לפורבס כי מטרת החברה הייתה להוציא לשוק גרסה ראשונה מהר ככל האפשר, ולהמשיך לפתחה על סמך דרישות המשתמשים.

SpeedCheckr הוא הטיזר של אפנטה לשירות המלא של החברה, אשר מספק מידע מקיף ומפורט על רשתות תקשורת של ארגונים, אך ככלי זריז וחינמי לבדיקת מהירות גלישה, התוכנה הזו פשוט פנטסטית.

להורדת התוכנה לחצו כאן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן