האינטרנט של הדברים מגיע אל המיטה שלכם: הכירו את הסדין החכם שמתעד כל מה שעובר עליכם בלילה

רכישתה של חברת הגלאים החכמים Nest בשנה שעברה על ידי גוגל רמזה לנו על הכיוון העתידי של הצרכנות הטכנולוגית: מכשור חכם שמחובר לרשת, בייחוד בהקשר של שליטה על פרמטרים שונים בבית, שיהפוך לחלק חשוב מאוד בצורה בה אנשים יחיו את חייהם.
והיכן שיש הזדמנות גדולה, תמיד יש פעילות משמעותית של הסטארט-אפים. אחד מהם הוא Luna, מוצר מרתק שמביא את המכשור החכם הישר אל המיטה שלנו.

התיאוריה הולכת ככה: בעולם שהופך והולך לעסוק יותר ויותר, השינה הופכת לחשובה מאי פעם. יש מספיק מחקרים שמעידים כי שינה טובה, קשורה לרמות נוחות גבוהות, ומוצר חכם בקונטקסט הזה, יכול לגרום לנו לנוחות רבה יותר.

כאן Luna נכנסת לתמונה. מדובר בסדין שמחובר לענן שמממשק אותו עם מוצרים ושירותים נוספים. הסדין מסוגל ללמוד על השינה שלנו תוך כדי שימוש. לא מדובר רק במכשיר שמודד פרמטרים שונים, אלא גם באמצעי חימום – באמצעות אפליקציית מובייל, המשתמשים יכולים לשלוט בטמפרטורת המיטה שלהם ואפילו ליצור שני אזורי טמפרטורה שונים.

אבל אפליקציה ששולטת בחום המיטה בלבד היא דבר מעניין כל כך בפני עצמו. מה שהופך את המוצר הזה למעניין באמת הוא החיבור למכשירים אחרים. הוא כולל מד תאוצה ולכן יכול לבנות לאורך הזמן, תמונה מדויקת מאוד של איכות השינה של המשתמש. תזוזות במהלך השינה יתועדו על ידי הסדין החכם שכולל גם חיבור לסנסורים נוספים, כמו מיקרופונים לתיעוד נחירות ונשימה, וחיישנים למדידת קצב פעימות הלב. כל אלה יעזרו למשתמשים להבין את תבניות השינה שלהם, כך שיוכלו להיות מודעים לאסטרטגיות השינה הטובות ביותר עבורם. האפליקציה תספק על סמך המידע שנאסף עצות לשינה מוצלחת.

Luna יכול לתקשר עם נורות חכמות, מאווררים חכמים ומכשירים נוספים, כך שיופעלו או יכובו בהתאם למצב הערנות של המשתמש. כך למשל דלת יכולה להינעל כאשר אדם נרדם או מכונת קפה יכולה להתחיל להתחמם כאשר הוא מתעורר.

רבים בוודאי יגלגלו את עיניהם בזלזול ויטענו שהדבר האחרון שהעולם זקוק לו הוא סדין חכם, אך מה שבאמת הופך את זה לעניין חשוב ומעניין הוא האינטגרציה עם שאר המכשירים החכמים והאפשרות להפוך את כל האספקטים בחיינו למקושרים וירטואלית, דבר שיוכל להפוך אותם לנוחים, פשוטים וקלים הרבה יותר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן