האכזבה מן הבנק הפדרלי משכה גם את בורסות אירופה לירידות

הבורסות באירופה ננעלו היום בירידות, על רקע המגמה השלילית אתמול בוול סטריט והבוקר בבורסות אסיה. המגמה קיבלה תאוצה בעיקר בשל פרסום פרוטוקולי הדיונים של הבנק הפדרלי, אשר העידו על כך שבכירי הבנק לא תומכים בביצוע תוכנית הרחבה כמותית באופן מיידי.

בורסת לונדון ירדה ב-1%, פרנקפורט נחלשה ב-0.8%, ובורסת פאריס איבדה 0.6% מערכה.

מרבית בכירי הבנק הפדרלי מתנגדים להרחבה כמותית בטווח הזמן הקצר, וטוענים כי מצבה של הכלכלה הגדולה בעולם צריך להיות גרוע יותר כדי שיאשרו מהלך שכזה. מספר בכירים דווקא תמכו בתוכנית, אולם הרוב היה נגדה.

למרות הדברים, העריך פיליפ גייסלס, ראש מחלקת מחקר בבנק BNP פאריבה כי "תהיה הרחבה כמותית כבר ב-2012", אולם ציין לטווח הקצר, מדובר במהלך מאכזב".

"אין הרבה דברים שיוכלו לאושש את השווקים מלבד תמריצים של המעצמות", אמר. "אין סיבה לצפות לנתוני המאקרו, אין סיבה לצפות לדוחות הכספיים של החברות. הדבר היחיד שיועיל הוא הרחבה כמותית של ארה"ב, או תוכנית תמריצים נוספת באירופה".

הסנטימנט השלילי בבורסות העולם נובע בין היתר גם מהתחזיות העגומות לעונת הדוחות שהחלה בארה"ב, כאשר על פי מרבית התחזיות, רוב החברות ידווחו על ירידות בהכנסותיהן, ועל רבעון שני חלש במיוחד.האכזבה מן הבנק הפדרלי נמושכת גם את בורסות אירופה לירידות

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן