האם אתם באמת שונאים את העבודה שלכם?

50% מהעובדים אומרים שהיוממות (תופעה חברתית בה אנשים שמתגוררים במקום מסוים נוסעים בכל יום לעיר אחרת שם נמצא מקום עבודתם) משפיעה משמעותית על התחושות שלהם כלפי העבודה שלהם. אם אתה לא מרוצה מחיי העבודה שלך כפי שהם, שווה לשאול האם סביבת העבודה או האחריות המקצועית היא זו שפוגמת בימים שלך, או שמא השיממון נובע מהזמן אותו אתה מבזבז בדרך לעבודה, שבממוצע עומד על כ-25 דקות לכל כיוון עבור רובינו.

מחקר בריטי מראה כי כל דקה שנוספת לזמן בו אנחנו נודדים ממקום המגורים שלנו לעיר בה אנחנו עובדים מורידה מהתחושה הטובה, הסיפוק מהחיים ומעלה את רמת החרדה. במקרה אחר, פרופסור רוברט פנתם מהארוורד צוטט כשהוא אומר שכל 10 דקות של נדידה כזו מייצגת ירידה של 10% בקשרים חברתיים. החישובים שלו הגיוניים. לא רק שרוב האנשים נוסעים לבד לעבודה ברכבים שלהם, בנוסף לכך סחיטת האנרגיה שנסיעה עלולה לגרום לכך שלא תהיה מעוניין לבלות עם החברים ברגע שאתה סוף סוף מצליח לחצות את מפתן הדלת.

אפילו מערכות היחסים העיקריות שלך לא חסינות לגמרי למתח שמגיע עם היוממות, כך עולה ממחקר שוודי שמצא כי הסבירות שזוגות בהם אחד מבני הזוג צריך לעבור נסיעה באורך של 45 דקות לעבודה יתגרשו עולה ב-40%.


גם מערכות היחסים שלך לא חסינות בפני תופעות הלוואי של יוממות | צילום: fotolia

אבל מה לגבי נסיעה ארוכה עבור משכורת גבוהה יותר? העובדה שאת מקבל תשלום הולם צריכה להוריד את העוקץ של העמידה בפקקים או ההתמודדות עם הרכבת בשעת העומס, לא? לא כל כך בטוח, בעיקר כי באופן לא כל כך מפתיע, נסיעות ארוכות מגיעות בדרך כלל עם שכר נמוך, כפי שמראה מחקר שבוצע בוושינגטון. על פי המחקר, האנשים שנמצאים ב-25% התחתונים של רמת ההכנסה, הם גם אלו שמתמודדים עם הנדידה האיטית ביותר.

אפילו עבור אלו שמרוויחים יותר, הנסיעות עלולות לגבות מחיר כאשר מחקר מראה כי ביטול הנסיעות הארוכות תורם לרמת האושר בדיוק כפי שיתרמו לך 40 אלף דולר נוספים במשכורת.

אז, אולי אתם באמת שונאים את העבודה שלכם. אבל אולי אתם פשוט שונאים את העובדה שהאופן היחיד בו אתם מצליחים לראות את השמש, היא כטשטוש מבעד לחלון הרכב בעודכם תקועים בפקקים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן