האם בקרוב רובוטים ובני אדם יעבדו זה לצד זה?

אפילו בשנת 2015, התמונה הראשונה שעולה לנו בראש כשאנחנו שומעים את המושג רובוט, היא של חפצים כסופים, דמויי אדם עם שתי ידיים, רגליים, וראש שמסתובב 360 מעלות. עד 2016 המושג ההוליוודי לרובוט יהיה משני למכשירים החדשים שאנו מכנים "כלים רובוטיים", בהקשר של האינטרנט של הדברים ומה שמכונה המהפכה התעשייתית 4.0, שאנו נמצאים בעיצומה.

ההבדל בין המונח "רובוט" והמונח "רובוטי" יוצר שינוי משמעותי. כאשר מדברים על רובוטים – המשמעות עבור רובנו היא של ישויות על-אנושיות שעולות עלינו ביכולותיהן ושולטות בנו. כאשר מדברים על משהו רובוטי, השליטה נמצאת בידיים שלנו והמכשירים, פועלים למעננו ולפי הכוונתנו.

אז אם המכשירים הרובוטיים הופכים להיות חלק בלתי נפרד מהנוף הטכנולוגי, האם מפתחי תוכנה לא צריכים לחפש נתיבים לתכנת את דור המכונות החדש, את הסנסורים, המכשור הלביש ושאר הפריטים הטכנולוגים שהולכים ותופסים את מרכז הבמה בימינו? במיקרוסופט חושבים שכן ובימים אלה היא עובדת עם Kuka, יצרנית רובוטים תעשייתיים ופתרונות אוטומציה, על מנת ליצור סביבת ייצור חכמה שתשתמש בשירות Azure שלה המיועד לאינטרנט של הדברים.

"עוזר העבודה התעשייתי" של Kuka המכונה Kuka LBR iiwa, משתמש בתנועות מדויקות וטכנולוגיה תפיסתית על מנת לגשש את דרכו בסביבה של משימות מורכבות ולבצע תנועות אוטומטיות מדויקות בצורה בטוחה (כלומר מבלי להרוג אף אחד סביבו). בחברה אומרים שהתכונה הזו מאפשרת ל- Kuka LBR iiwa לבצע עבודות לצד עובדים אנושיים.


הרובוט של Kuka ומיקרוסופט. עובד לצד פועלים אנושיים

מיקרוסופט הדגימה לאחרונה את המכשיר בתערוכת Hannover Messe והראתה כיצד הוא מבצע פעולה מורכבת ועדינה כמו השחלת שפופרת אל חור בחלקו האחורי של מדיח כלים. קגליין ארקן, מנהל הייצור הכללי במיקרוסופט, הסביר שבעבר משימה כזו לא היתה יכולה להיות מבוצעת על ידי רובוטים, מכיוון שהרובוט לא היה מסוגל לחוש את הסביבה שלו ותנועותיו היו שוברות פעמים רבות את המכשירים עליהם עבד.

אז איך כל זה עובד?

מידע על תנועה שמגיע מהרובוט מועבר לענן ה-Azure, בו עובדים אנושיים יכולים לפקח על העבודה ולקבל דוח מצב על המתרחש ברצפת הייצור. שגיאות בתהליך הייצור מועברות בזמן אמת אל הטאבלטים של המפקחים האנושיים וכך ניתן להאיץ מאוד את תהליך הייצור.
ענן ה-Azure מספק ניתוח עסקי ומודיעין בזמן אמת. אם חלק מסוים במדיח הכלים נשבר בתדירות גבוהה יותר מאחרים למשל, ניתוח מידע שזורם משטח הייצור, יכול לעזור להבין מה גורם לכך – ולהוביל לנקיטת שינויים שישפרו את המצב.

"רובוטים משמשים כמקשרים בין IT וייצור, בין אנשים וטכנולוגיה", אומר ד"ר כריסטיאן שלוגן, המנהל הטכנולוגי של Kuka. "המייצג שיצרנו יחד עם מיקרוסופט הוא דוגמה אחת לצורה בה ניתן להשתמש בקשר הזה בעתיד ואיך הטכנולוגיות שלנו מוכנות לתעשייה דור 4.0. זה מרגש להיות בחזית של תחום הרובוטים בעלי החישה וליצור את הטכנולוגיה שתאפר לאנשים לתקשר באופן ישיר, להעלות את היעילות והפרודוקטיביות".

העתיד תלוי כעת ביכולתם של מפתחי התוכנה לרתום את ההזדמנות הזו וליצור אפשרויות נוספות של עבודה משותפת וקורבה בין אנשים ורובוטים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן