האם הדולר בדרך להתחזקות נוספת – עד לרמה של 3.57 שקלים?

"בנק ישראל מעריך כמו שאר המומחים בעולם כי הדולר האמריקני נמצא לפני עלייה מהותית בערכו מול המטבעות המובילים", כך אומרים היום בבית ההשקעות יוטרייד. "אנו מעריכים כי בטווח הבינוני הדולר יתחזק מול השקל לרמה של 3.57 שקלים אך ההתאוששות של הדולר לא תגיע בן לילה. הדולר-שקל נסחר סביב רמות השפל מסוף 2011 כשמבחינה טכנית הדולר-שקל שומר על רמת תמיכה מהותית ב-3.46 שקלים לדולר".

עוד טוענים בבית ההשקעות כי לא שינוי הריבית של בנק ישראל הוא שמוביל למגמת ההתחזקות "הורדת הריבית ב-0.25% היא לא מה שישפיע אלא התנאים המאקרו כלכליים בפרספקטיבה גדולה יותר בכל הקשור לדולר." בין השאר מציינים ביוטרייד את נתון התחלות הבניה בחודש פברואר בארה"ב שעד על כ-468 אלף בתי – גבוה משמעותית מצפי האנליסטים. "שינוי חיובי בפרמטר זה שלח את הדולר לעליות שערים נוספות מול מטבעות שונים בעולם".

לעומת הערכות אלה, ב-FXCM טוענים הבוקר כי השפעת התחזקות הדולר בעולם על הצמד הדולר- שקל אינה משמעותית ומציינים כי על אף התחזקות המטבע האמריקאי בשל התערערות היציבות הגיאופוליטית בין רוסיה לאוקראינה וזינוק מדד הדולר בכמעט חצי אחוז, ההתחזקות מול השקל אינה נמשכת בינתיים. "הדולר-שקל המשיך לדשדש יום נוסף ונסחר כמעט ללא שינוי באזור 3.516-3.517, וזאת למרות הזינוק של הדולר בשוק המט"ח העולמי. נראה כי לפי שעה, למרות התגובה המידית העזה של השוק להורדת הריבית המפתיעה של בנק ישראל בתחילת השבוע, אין כרגע המשכיות למומנטום החיובי", אומרים בבית ההשקעות.


למעלה או למטה. לאן מועדות פניו של הדולר? | צילום: shutterstock

"ככל שהצמד מדשדש מתחת לרמת 3.52 הסיכון לנפילה מטה הולך ומתגבר, כאשר ירידה מתחת ל-3.51 עשויה שוב להביא לבחינה של רמת 3.50, אותה רמה שבנק ישראל מנסה לאשש כתמיכה ברת קיימא".

היום תעיד ג'נט ילן בפני ועדת הבנקאות של הסנאט. ילן צפויה להתייחס למצב הכלכלי על רקע החורף הקשה ולמדיניות הבנק, הן בנוגע לצמצום ההרחבה והן בנוגע לגובה הריבית. אם ילן תרמוז שלמרות הקרבה של שיעור האבטלה הנוכחי (6.6%) ליעד שהציב הבנק בתחילת הדרך, 6.5%, אין בכוונת הבנק להקשיח את המדיניות המוניטרית בשלב זה, הרי שהדבר צפוי להכביד על הדולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן