האם הערכות קודמות היו שגויות? "הקרחונים נמסים מהר משחשבנו"

מחקר חדש שמפורסם בכתב העת המדעי Geophysical Research Letters מראה כי בכמות הקרח באוקיינוס הארקטי ירדה בעשור האחרון אפילו בחורף, במה שמהווה אישור לכך שהעלייה בטמפרטורות אכן משפיעה על גובה פני הים.

רמות הקרח נמדדו על ידי לווין, ואושרו באמצעות צוללות וחיישנים שהוצבו באוקיינוס. נתוני המחקר מראים גם כי הירידה בכמות הקרח הואצה בחמש השנים האחרונות.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"המחקר מראה כי ההערכות שלנו לגבי המסת הקרחונים היו אולי שמרניות מדי, וכי לאחרונה הירידה הופכת מהירה יותר", אמר אקסל שווייגר, חוקר מאוניברסיטת וושינגטון.

להמסת הקרחונים מספר השלכות, שאחת העיקריות שבהם היא כאמור עליית פני ים. מוקדם יותר החודש, פרסמה עיריית בוסטון דו"ח אשר מציג את אזורי השיטפונות הפוטנציאליים בעיר, אשר התרחבו כתוצאה מעליית פני הים בעשורים האחרונים.


צילום: IngImages A.S.A.P

הדו"ח כולל מפות של שכונות שתושפענה מהעליית פני הים, כולל זו בה נמצא נמל התעופה לוגן. "ההוריקן סנדי היה רק צלצול השכמה", אמרה נשיאת ארגון עובדי נמל בוסטון, ויויאן לי. "הדו"ח יזרז אולי את הממשלה לתרגם את החשש לפעולות מוחשיות".

זה לא יהיה זול: על פי הבוסטון גלוב, תוצאה אחת של עליית גובה פני ים תהיה כי אוניברסיטת מסצ'וסטס עלולה להיות מוצפת. כדי למנוע זאת, תצטרך האוניברסיטה לבנות מנגנון הגנה שיעלה בין 500 אלף דולר ל-750 אלף דולר, בתוספת עלויות תחזוקה של עשרת אלפים דולר בשנה. וזה רק מבנה אחד, בעיר אחת.

אם שינויי האקלים ימשכו ללא הפוגה, גובה פני הים ימשיך לעלות וכתוצאה מכך יאלצו מדינות וערים נוספות להקצות מיליארדי דולרים לצורך שיפורי תשתיות, כדי למנוע הצפה. ובהתחשב בכך שעד כה לא נתגלו יכולת או רצון לעשות משהו לגבי עליית פני הים, הוצאות אלו בסדר גודל של מיליארדים הן כבר פחות או יותר עובדה מוגמרת.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן