האם השידור מוועדת הכספים הופסק בשל הוראה מכוונת?

מדוע הופסק השידור הישיר מוועדת הכספים באתר האינטרנט של הכנסת במהלך דיון על החוק למלחמה בריכוזיות? הכתב הפוליטי של ערוץ 2, עמית סגל, פירסם היום (ד') בעמוד הפייסבוק שלו פוסט על אירוע חריג שקרה אתמול במהלך הדיונים בוועדת הכספים של הכנסת.

"דבר מוזר קרה אתמול בוועדת הכספים", כתב סגל. "קצת לפני ההצבעה המכריעה על החוק למלחמה בריכוזיות, הופסק השידור הישיר הקבוע מהוועדה באתר האינטרנט של הכנסת. ניגשתי אל עובד הכנסת שמופקד על הצילום, ויושב לימינו של היו״ר ניסן סלומיאנסקי, ואמרתי לו שכדאי שיתקנו את התקלה. ואז הוא סיפר לי לפי תומו שזו לא תקלה, אלא ״הוראה מגבוה״ לא לשדר את הדיון. כמה מוזר".

סגל החליט לשתף את חבריו ועוקביו ברשת החברתית על שהתרחש בזמן שהשידור הישיר מהוועדה הופסק: "אז רק שתדעו מה הפסדתם בגלל החשכת המסך: את ששת הלוביסטים של שרי אריסון ושות יושבים על כל ח״כ; את שיחות השכנוע לחברי הוועדה שיבואו לקראת הטייקונים; את מסע הלחצים האגרסיבי של עוזרת רה״מ על חברי הליכוד שהעזו לדרוש פירוק מהיר יותר של פירמידות השליטה במשק; את הדלת ליד ועדת הכספים שאליה הוכנסו חכים סוררים בזה אחר זה כדי ליישר אותם. רק הייתה חסרה שקופית: שידורינו יתחדשו כשהסוסים יברחו מהאורווה".

יו"ר ועדת הכספים ניסן סלומיאנסקי, שר האוצר לפיד וסגנו מיקי לוי. צילום: דוברות הכנסת

הפוסט של סגל זכה ללמעלה מ-1,000 שיתופים תוך זמן קצר, כשבין המשתפות הייתה גם יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' שכתבה: "אני לא מוכנה לקבל את העובדה שלקומץ בעלי ממון יש מכפלת כוח אדירה בדמות לוביסטים ששורצים בכנסת, ולרוב של הציבור, שהוא כעת מול מתקפה מאורגנת של לפיד-נתניהו – אין".

"מאז שהובסו בקרב שניהלו נגד החוק (שלי ושל גדעון סער) הם ושולחיהם הצליחו לטרפד כל נסיון נוסף להגביל אותם", כתבה יחימוביץ', והזכירה את החוק המחייב לוביסטים לענוד תג המזהה אותם ככאלה.

כעבור שעה קלה פירסם סגל סטטוס נוסף, ובו פירסם את התגובה של הכנסת בנושא: "מהכנסת מיהרו להגיב על הסטטוס הקודם, ואמרו שמדובר בעניין טכני ולא בניסיון הסתרה. אולי הגיע הזמן לקבוע כלל: כל הוועדות משודרות, בלי יוצא מן הכלל. דעתכם?". התנועה לאיכות השלטון הודיעה כי היא תבדוק את הדברים.

לאתר דה פוסט.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן