האם זה השער שיהרוג את המציאות המדומה?

מגזין TIME פרסם כתבת שער נרחבת על מציאות מדומה, ובעיקר על ה-Oculus Rift, משקפי המציאות המדומה של פייסבוק. נשמע כמו ידיעה רגילה למדי, אבל נראה כי מאז הפרסום, הרשת גועשת. הסיבה היא פחות תוכן הכתבה ויותר תמונת השער, שרבים טוענים כי היא אחת הגרועות בתולדות המגזין הוותיק ומהווה קפיצה ענקית אחורה עבור תחום המציאות המדומה.

השער מציג את מייסד Oculus, פלמר לאקי עם המשקפיים שייצרה החברה, קופץ באוויר בשמחה על רקע תמונת חוף שמוקרנת על מסך מאחוריו. תמונה נוספת באותו הסגנון מופיעה בגוף הכתבה. שתיהן נראות יותר כמו קריקטורה לא מוצלחת של גיקים והרבה פחות כמו תצוגה מלהיבה של אחד התחומים החמים בעולם הטכנולוגי כיום.


השער שעורר את המהומה 

אם זה לא מספיק, גם הכתבה עצמה מתחילה עם המשפט השנוי במחלוקת "פאלמר לאקי הוא לא החנון הטיפוסי…", וממשיכה לתאר כיצד נשר מהקולג' ובאופן מדהים – לא משחק להנהתו מבוכים ודרקונים כל היום. העובדה שאנחנו בשנת 2015 וב-TIME עדיין מתעקשים להשתמש במטאפורות משנות ה-80 כדי לתאר חנונים – בטח ובטח כאשר אותם החנונים למעשה מנהלים את העולם כיום – הכעיסה את קהילת הגיימרים וחובבי המציאות המדומה.
  
הבדיחה השרצה עכשיו ברשת היא ש"ה-TIME הרג את המציאות המדומה", אך נראה שהאמירה הזו היא מעט מוגזמת ולא סביר שהדיון סביב הנושא יאריך ימים. יחד עם זאת, הוא בהחלט יכול ללמד אותנו דבר או שניים על האופן בו משווקת הטכנולוגיה החדשה של המציאות המדומה לציבור. נראה כי מדובר באגוז קשה במיוחד לפיצוח. אין ספק שהדרך הטובה ביותר להפוך למעריץ של הטכנולוגיה הזו ,היא פשוט לנסות אותה. לצפות בצילומי מסך ובווידאו דו-ממדי של החוויה, פשוט לא מספיקים על מת להעביר את התחושה הייחודית. לראות מהצד מישהו משתמש במשקפי מציאות מדומה זה הזוי בדיוק כמו תמונת השער של ה-TIME.

תחפשו בגוגל תמונות של אנשים שעושים זאת – מלבד כמה צילומים של דוגמנים מחייכים, רוב התמונות נראות בערך ככה:

מציאות מדומה כמעט אף פעם לא נראית מגניבה מהצד, למרות שהיא למעשה מאוד מגניבה. אבל עם מעט חשיבה נכונה, קונספט מתאים וביצוע טוב, אפשר לגרום אפילו לפאלמר לאקי להראות לא רע. למשל ככה:

אבל העניין המרכזי הוא שהמציאות המדומה היא דבר שבעייתי מאוד לתאר באמצעות המדיה הישנה. זה כמו לנסות לתאר צבעים לעיוור. כאשר מכשירי המציאות המדומה יושקו לציבור הרחב, מה שצפוי לקרות לקראת 2016, הם יזדקקו להרבה יותר מקמפיין רגיל. אולי קמפיין המתבסס על העברת החוויה מפה לאוזן ולא על הצגתה בפורמט ויזואלי.

השער של ה-TIME לא יהרוג את המציאות המדומה אבל הוא צריך להדליק כמה נורות אזהרה גדולות עבור המשווקים של הטכנולוגיה החדשה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן