האם יש לחסום את חשבון הטוויטר של חמאס? לא בטוח

מספר מחוקקים טענו בשבוע שעבר בפנייתם ל-FBI כי יש להסיר את ארגון החמאס מרשת הטוויטר. זה לא שאני תומך בחמאס, אבל אני לא לגמרי משוכנע שזה רעיון טוב.

מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה העלה מחדש את הטענה כי יש למחוק את חשבונות הטוויטר של ארגוני טרור כמו החמאס. שבעה רפובליקאים דרשו כבר בספטמבר מה-FBI לסגור את חשבונותיהם של ארגוני החמאס, החיזבאללה ואל שבאב הסומלי. בראש החותמים על המכתב שנשלח למנהל ה-FBI רוברט מולר היה חבר הקונגרס הטקסני טד פו, שטען כי האירועים האחרונים מוכיחים את נכונות עמדתם של המחוקקים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

אולם חופש הדיבור הוא מושג חשוב מספיק מכדי שהקונגרס יעביר חוקים להגבלתו.

חשבון חמאס בטוויטר (צילום מסך)

"מתן האפשרות לארגוני טרור זרים כמו החמאס לפעול בטוויטר – מקנה היתר לאויב", אמר פו. "אם לא נחסום את הגישה שלהם נחזק את החופש ואת יכולות הגיוס שלהם, מה שיגביר את התעמולה האלימה שלהם במלחמתם בישראל".

ובכן, כן, זה אכן יאפשר להם להפיץ את התעמולה האלימה ואולי אפילו לגייס תומכים. לא רק נגד ישראל, כמובן: השנאה שלהם לפת"ח לוהטת אפילו עוד יותר.

אלא שמולם עומדים חופש הביטוי ושאר נושאי חירויות אזרח. נכון שישנם מספר חריגים: לצעוק "אש" בתיאטרון, להוציא דיבה, להסית לאלימות. אבל מלבד אלה אני מעדיף את דבריו של המו"ל הפרובוקטיבי לארי פלינט, כי "אם החוק מגן על חלאה כמוני, הוא מגן גם עליך". אני חושב שהחמאס הם חלאות, אבל גם שיש להם את אותן זכויות כמו לי: חופש ביטוי, משפט הוגן וכו'.

דבר אחד שמעניין לציין בהקשר זה: המחוקקים אינם מציעים להעביר חוק כוללני המחייב לסגור חשבונות מעין אלה. יש לי תחושה כי הם יודעים שהחוקה אינה מאפשרת להם לאכוף חוק שכזה. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן