האם סוף סוף ייצא לדרך פרויקט הסיבים האופטיים?

הקבינט החברתי-כלכלי אישר מספר צעדים אשר נועדו לאפשר את הקמתו של פרויקט הסיבים האופטיים. באוצר העריכו את היקף ההשקעה במיזם בכ-4-5 מיליארד שקל. בין הצעדים שעברו היום היום אושרה אפשרות לקבלת מענק מהמדינה בגובה של עד 150 מיליון שקל וזאת לשם השלמת הפריסה. בנוסף, הוצע להאריך את תקופת הבלעדיות בזכות השימוש ובפריסה של הסיבים שתנתן לחברה החדשה מ-20 שנה ל-30 שנה. עוד אושר כי אחוז האחזקה של חברת החשמל בפרויקט יירד ל-40%.

במסגרתו של הפרויקט, צפויה לקום רשת תקשורת ארצית של סיבים אופטים "באיכות ובזמינות חסרת תקדים" כפי שטוענים באוצר. הסיבים האופטיים יעמידו חלופה לשתי תשתיות התקשורת הנייחות הקיימות בישראל, ובאוצר רואים בפרויקט חשיבות לאומית. הפרויקט צפוי להאיץ את תשתיות התקשורת בישראל באופן כללי, ובפרט את תשתיות הגישה לאינטרנט.


סיבים אופטיים. אילוסטרציה צילום: ingimage asap

הסיב האופטי מורכב מזכוכית ובעל יתרונות רבים במערכות התקשורת ביחס לכבלי הנחושת הנמצאים בשימוש כיום. הסיב האופטי חסין יותר כנגד הפרעות חיצוניות כאלו הנגרמות בשל מזג אוויר לדוגמא. הסיב, כמו כן, אינו רגיש למים או ללחות והניחות הנמוך שלו לעומת כבל הנחושת מאפשר שימוש לטווחים ארוכים מאוד ללא צורך במגברי שידור.

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ אמר לאחר האישור של הקבינט: "אני מברך על ההחלטה החשובה אשר תסלול את הדרך להקמת תשתית אינטרנט מהיר מהמתקדמות בעולם. מדובר במנוע צמיחה ראשון במעלה אשר ישפיע על כל תחומי החיים, ויתרום לחיזוק הכלכלה הישראלית"

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן