האם פריצה לאייפון ולאייפד פוגעת באחריות? המדריך לפורץ המתחיל

בסוף השבוע שעבר שיחרר ההאקר הצרפתי pod2g פריצה חדשה לאייפון ולאייפד, הפעם לגרסה העדכנית ביותר של מערכת ההפעלה של אפל, iOS 5.1.1. השאלות והתשובות במאמר זה מיועדות בעיקר לאנשים החדשים לתחום פריצת האייפונים, אז אם בעבר כבר פרצתם את המכשיר, אתם מוזמנים להמשיך לקרוא ולהציע טיפים בעצמכם בסוף הידיעה.

מה ההבדל בין פריצה "קשורה" לפריצה "לא קשורה"?

בפריצה "לא קשורה" האייפון נשאר פרוץ גם לאחר שהוא עובר אתחול . פריצה "קשורה" תבוטל בכל פעם בה המכשיר עובר אתחול, והמשתמש יצטרך לפרוץ אותו מחדש. לכן, פריצה "לא קשורה" נחשבת טובה יותר ונוחה יותר.

באמצעות אילו כלים מומלץ לפרוץ?

התשובה תלויה בגרסת המכשיר שיש לכם ובגרסת מערכת ההפעלה שהאייפון שלכם מריץ. אנו מציעים שתסתכלו ברשימה הזו כדי למצוא את הכלי המתאים.

מה זה סידיה?

סידיה היא חנות אפליקציות הנמצאת על אייפונים, אייפודים ואייפדים פרוצים. חלק מהאפליקציות בה הן חינמיות, אחרות מסחריות. את סידיה אי אפשר להוריד מהחנות האפליקציות של אפל, היא מותקנת רק על מכשירים פרוצים באמצעות תוכנות הפריצה.

האם יש חסרונות לפריצת המכשיר?

הבעיה הגדולה בפריצות המכשירים היא עדכון הגרסאות. כשיוצאת גרסה חדשה למערכת ההפעלה iOS, רבים הסיכויים שעדיין אין פריצה עבורה, ולכן אם תעדכנו תאבדו את הפריצה שלכם, ובהתאמה, גם את התכנים הפרוצים. במצב כזה, תיאלצו לחכות עד שיוצאת פריצה חדשה למערכת ההפעלה, ורק אז תוכלו לעדכן אותה. לעתים זה עניין זה שעות, ולפעמים זה יכול לקחת שבועות ארוכים.

חסרון נוסף הוא שלאחר עדכון תאבדו את התוכנות שהתקנתם באמצעות סידיה, אך גם בעיה זו ניתנת לפתרון באמצעות כלים כמו AptBackup.

האם תהליך הפריצה הוא הפיך?

כן. כל שעליכם לעשות כדי לבטל את התהליך הוא לשחזר את מערכת ההפעלה שלכם באמצעות האייטיונס. כך תעשו את זה:

■ חברו את האייפון הפרוץ למחשב.
■ הפעילו את תוכנת iTunes.
■ מהטור השמאלי בתוכנה, בחרו את המכשיר שלכם.
■ תחת עמודת Summary תמצאו את האופציה Restore, הקליקו עליה כדי לבטל את הפריצה.
■ המערכת תבקש מכם לגבות את המערכת, בחרו "כן" ותנו למערכת לגבות את המידע ולשחזר את מערכת ההפעלה.
■ האייפון שלכם יאתחל את עצמו, ויהיה בלתי פרוץ. בשלב זה המערכת תשאל אתכם אם ברצונכם לשחזר את המידע מן הגיבוי. ענו "כן".

האם פריצה מבטלת את האחריות שלי על המכשיר?

טכנית, כן. אפל לא נותנת שירות למכשירים פרוצים. עם זאת, כפי שראינו, ניתן לבטל את הפריצה בקלות, ולהחזיר את המכשיר להגדרות היצרן.

מה קורה אם המכשיר הפרוץ שלי מפסיק לעבוד? האם אפל תחליף אותו?

טכנית, לא. עם זאת, מאחר שהמכשיר מת, גם לאפל עצמה אין דרך קלה לגלות אם היה פרוץ. לא שמעתי מעולם על מישהו שהיו לו בעיות להחליף מכשיר פרוץ שהפסיק לעבוד.

האם עדיין אוכל להתקין אפליקציות מהאפ סטור אחרי הפריצה?

כן.

האם פריצה יכולה להזיק למכשיר שלי?

כשאתם מעדכנים את גרסת החומרה בכל מכשיר, יש סיכוי קטן שהעניינים עלולים להשתבש. המקרה הנפוץ ביותר הוא כשאנשים לא עוקבים כהלכה אחר הוראות הפריצה, והמכשיר לא מסיים את התהליך. למרות שזה מרתיע, למעשה מדובר בעניין שקל מאוד לתקן – פשוט החזיקו את כפתור ה"בית" וכפתור הכיבוי יחד, והמשיכו לעשות זאת עד שהמכשיר מאתחל את עצמו. היו סבלניים, זה יכול לקחת עד 20 שניות.

הדרך הטובה ביותר להימנע מהבעיות הללו היא פשוט להכיר את תוכנת הפריצה בה אתם מתכננים להשתמש.

אנו קוראים כל הזמן על מצב DFU. מה זה?

מצב DFU מייצג Device Firmware Upgrade והוא מובנה למכשירי אייפון ואייפד כדי לסייע בשחזור במקרה שמשהו משתבש. הפריצות של המכשירים משתמשות במצב זה. אם משהו משתבש בפריצה או במכשיר הפרוץ, תמיד תוכלו להחזיר אותו למצב DFU ולשחזר את מערכת ההפעלה המקורית באמצעות תוכנת האייטיונס.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן