האם רשתות חברתיות עלולות להיות רעות לעסקים? לא בטוח

בתחילת השנה השיקה מקדונלד'ס באמצעות רשת הטוויטר את קמפיין McSTORIES, במסגרתו הוזמנו הגולשים לספר סיפורים הקשורים בחוויות שעברו במהלך שהותם ברשת המסעדות. אלא שכמה שעות לאחר מכן התברר כי מדובר היה בגול עצמי: לא רק שהגולשים לא ממש שיתפו את הקוראים בחוויותיהם הנעימות אודות ארוחות טעימות, אלא שחלקם אף השמיץ וגידף את הרשת על גבי הפלטפורמה. הקמפיין, כמובן, הוסר מהרשת בתוך כמה שעות.

התנהגות שכזו כנגד חברות, יכולה אמנם לגרום לתחושה שלילית, אולם למרות סיכונים אמיתיים במקרים מסוימים – הסיכונים שבאי שימוש במדיה החברתית גדולים עוד יותר. אפילו את הסיפור האחרון מצאנו באמצעות הטוויטר.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

עסק מצליח אינו יכול לפעול מתוך פחד מסיכונים, אלא על פי הרווחים שיכול יהיה להשיג. תגובות שליליות עלולות להתפרסם גם ללא קשר לרשתות חברתיות; למעשה, ישנו סיכון גבוה יותר בכך שתגובות שליליות אודות העסק שלך תתפרסמנה במדיה החברתית של המתחרים. המדיה החברתית לא תגרום לשונאים לפרגן, אבל כן תספק אפשרויות חדשות ליצירת חוויות. אם כבר, המדיה החברתית הגדילה את חשיבותה של בניית חוויות לקוח חיובית באינטרנט.

מתוך דף הפייסבוק של מקדונלד'ס (צילום מסך)

למדיה חברתית יש אפקט רב עצמה. אבל בדיוק כמו בכל טכנולוגיה, ניתן להשתמש בה לטוב או לרע. המפתח הוא בניית אסטרטגיה חברתית נכונה למותג שלך. אין אסטרטגיה אחת שמתאימה לכולם. קמפיין McDStories היווה תוצאה של תכנון לקוי בשילוב עם תמימות מוחלטת לגבי תפיסת המותג של מקדונלד'ס.

בניית אסטרטגיה חברתית דורשת זמן ותשומת לב רבה, אבל הנקודה היא שאתה בכל מקרה צריך כזו. רבים מהחברים שלנו לא רואים טלביזיה, לא קוראים עיתונים, ומתעדכנים ברוב החדשות שלהם באמצעות הטוויטר והפייסבוק. אז היכן יהיה למותגים את הסיכוי הגבוה ביותר להגיע אליהם? בטוויטר ובפייסבוק. המדיה החברתית בונה את המודעות למותג באופן ששום צורה אחרת של מדיה לא יכולה, ומגיעה ללקוחות שלא היו נגישים לו בצורה אחרת. יתכן וגם כתבה זו הגיעה אליכם בדרך זו.

בעולם חדש זה של שיווק – כל עסק מהווה למעשה חברת תקשורת. כל הודעה, בין אם בבלוג או בטוויטר, היא הזדמנות להגיע ללקוח פוטנציאלי. יש לשקול את הסיכונים הקשורים במדיה החברתית, אולם כמו שכל המנהיגים העסקיים הטובים יודעים, נטילת סיכונים הנה קריטית כדי להתקדם. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן