האפיפיור פרנציסקוס יבקר בישראל במאי

האפיפיור פרנציסקוס הודיע היום (א') כי יבקר במאי במזרח התיכון ויכלול בביקורו את ישראל, ירדן והרשות הפלסטינית. הביקור, שייערך בתאריכים 24-26 במאי, יהיה סיורו הראשון של האב הקדוש באזור מאז נבחר לתפקידו.

התאריך שנבחר על ידי האפיפיור יסמל גם את יום השנה ה-50 לביקור שערך האפיפיור פול השישי ב-1964, שהיה גם לביקורו הראשון של האפיפיור באזור בזמנים המודרניים. מאז ביקרו באזור האפיפיור ג'ון פול השני בשנת 2000, ובנדיקטוס ה-16 ב-2009.

פרנציסקוס נחשב לאפיפיור פופולארי, כאשר יותר משני מיליון בני אדם נהרו לכיכר פטרוס הקדוש בוותיקן לשמוע את דרשותיו של האפיפיור פרנציסקוס מאז בחירתו בחודש מרץ. מדובר במספר גבוה פי ארבעה מאשר זה שהביא האפיפיור הקודם, בנדיקטוס ה-16, בכל 2012.


פרנציסקוס | צילום: רויטרס

האפיפיור פרנציסקוס, שנבחר לא מכבר לאיש השנה של המגזין טיים, מושך אנשים לוותיקן בגלל סגנונו הפתוח, הפשוט והידידותי. האפיפיור הקודם היה עצור יותר, והרבה פחות ספונטני. פרנציסקוס אף ויתר על סממנים רבים שאיפיינו את קודמיו.

הוא וויתר על מגורים בארמון האפיפיור המפואר, והסתפק בדירה קטנה בבית שמיועד לאורחים בוותיקן. האפיפיור גם וויתר על הלימוזינה המפוארת והוא מעדיף לנו ברכב רגיל. פרנציסקוס גם הפך לפופולרי בעקבות אמירותיו כי על הכנסייה להיות קרובי יותר לעניים, וגם רחומה יותר ופחות תובענית.

מספר האנשים שמגיעים לעצרות האפיפיור עוברות לעיתים את מאה אלף בני האדם, מה שמאלץ את המשטרה לסגור את השדרה הראשית המובילה לוותיקן ברומא, כדי לאפשר ליותר בני אדם להתאסף.

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן