האפליקציה שתמצא לכם חניה השלימה גיוס של חצי מיליון דולר

חברת הסטארטאפ הישראלית פארקו (Parko), האחראית לפיתוח אפליקציה העוזרת למשתמשים למצוא חניה, הודיעה היום על השלמת סבב גיוס ראשון בגובה חצי מיליון דולר. את סבב הגיוס הנוכחי הובילה קרן ההון סיכון Our Crowd בבעלותו של ג'ון מדבד, אשר מגייסת השקעות עבור מיזמים ישראלים מבטיחים בשיטת ה- Crowd Funding. בנוסף בסבב הנוכחי נמנה גם היזם גיגי לוי, לשעבר מנכ"ל חברת 888.

חניית המונים

אפליקציית Parko, הזמינה למשתמשי אייפון ואנדרואיד, נועדה לכלל הנהגים בארץ שמוצאים את עצמם מפעם לפעם מתקשים במציאת חניה. בניגוד לדעה הרווחת כי מדובר בבעייה הרלוונטית רק לקהל הנהגים בתל אביב, במהלך השנים האחרונות מבינים כי קיימת בעיית חניה באיזורים רבים בארץ, כגון גוש דן, ירושלים, חיפה וכל מקום בו יש ריכוז אוכלוסיה גבוה. האפליקציה, בצורה טבעית, מתבססת על עקרון השיתוף ברשתות חברתיות ומקשרת בין משתמשי האפליקציה המחפשים חניה, לאלה העומדים לצאת מאחת ולפנות אותה.

בפועל, לאחר הפעלת האפליקציה תוכלו לבחור את אחד משני המצבים – חיפוש או פינוי חניה. במידה ואתם מפנים חניה, תתבקשו לסמן היכן נמצא הרכב שלכם כרגע, וכמה זמן יקח לכם להגיע אליו. בינתיים, משתמשים המחפשים חניה באיזור יקבלו התראה על כך שאתם עומדים לפנות מיקום מסויים ויוכלו לבחור האם מעוניינים לתפוס אותו במקומכם. במידה ואכן יבחרו לעשות זאת, אתם תקבלו הודעה מפורטת הכוללת את פרטי הרכב של המשתמש המגיע להחליף אתכם, ובסיום ההחלפה תקבלו מטבעות וירטואליים שישמשו אתכם בהמשך.

האפליקציה מתגאה בכך שבמידה ושכחתם להצהיר על כך שהגעתם למכוניתכם, תדע לזהות אוטומטית חניות העומדות להתפנות באמצעות שימוש ב-9 חיישנים הנמצאים בתוך מכשיר הסמארטפון שלכם, כגון GPS – כך שלא תצטרכו להוציא את מכשיר הסמארטפון ולדווח במיוחד, אלא היא תעשה את העבודה עבורכם, ואתם תהנו מהשלל שיגיע לכם במידה ומשתמש אחר אכן יגיע ויתפוס את מקומכם.

נכון להיום, האפליקציה מונה למעלה מ-50 מיליון משתמשים הנהנים מידי יום ממציאת חניה בעיקר באיזור תל אביב, אך לאור העובדה שהמשתמשים הם מקור המידע העיקרי של המוצר, החסרון יכול להפוך ליתרון בעזרתם של משתמשים שיורידו ואכן ישתמשו באפליקציה. כך שבמידה ואתם לא מוצאים מקומות חניה פנויים, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לשכנע את חבריכם הגרים באיזור להוריד ולהשתמש באפליקציה בעצמם.

הרווח אגב, יהיה של שני הצדדים שכן לצד הרווח של מציאת חנייה אחד האלמנטים העיקריים באפליקציה הוא הכסף הווירטואלי, העובר ממשתמש למשתמש בזכות פינוי או לקיחת חניה. בעוד שכרגע הכסף משחק תפקיד יחסית שולי באפליקציה, התכנון של היזמים הוא להציע בעתיד קופונים והטבות שונות למשתמשים המודיעים על פינוי או נטילת חניה, ככל הנראה במטרה לעודד את השימוש באפליקציה.

מצוקה שהפכה לרעיון
מאחורי Parko עומדים תומר נוי-נר, מנכ"ל החברה, איתי דויד המנהל הטכנולוגי ומורן ברדה, מנהל התפעול – שלושתם תל אביבים בשנות השלושים המוקדמות לחייהם, הסובלים מידי יום מבעיית החניה בתל אביב. בעקבות המגורים בעיר והתמודדות היום יומית, חברו תומר ואיתי במטרה למצוא את הפתרון האולטימטיבי לבעיות החניה, באמצעות טכנולוגיות הקיימות ומיושמות כיום על ידי רוב הנהגים. באותו הזמן, מורן, עבד במקביל על רעיון דומה שהלך והבשיל עד שגיבש את המודל היעיל לפתרון. השלושה נפגשו במסגרת כנסים ופורמים שונים של יזמים, עד שהחליטו לשלב את כוחותיהם על מנת לפתור את הבעיה ולהתגבר על המכשול הגדול שבהקמת רשת חברתית להחלפת חניות.

באופן טבעי, תל אביב נבחרה לשמש כעיר הפיילוט עבור המוצר, כאשר השלושה בחרו להתמקד במרכז העיר, בחלק הצפוף והבעייתי ביותר. כך יכלו למקד את מירב המאמצים, מתוך הערכה שפתרון במקום זה יוביל לאחד כולל בשאר חלקי העיר, ולאחר מכן בשאר חלקי הארץ. בעקבות הנסיון שצברו בפיילוט התל אביבי, מתכוננים השלושה להשיק את המוצר בערים נוספות ברחבי העולם, כאשר כבר עכשיו נמצאים בקשרים עם מספר יזמים על מנת לתרגם את האפליקציה, ולהציג אותה גם לכפר הגלובלי.

הכסף מסבב ההשקעה הנוכחי ישמש להמשך פיתוח עבור הקהל המקומי, וכמובן במטרה להגדיל את קהל הלקוחות אל משתמשים הסובלים ממצוקת חניה גם בערים צפופות מעבר לים.

לכתבה בניוז גיק

צפו: דומינו מ-10,000 אייפונים [סרטון יומי]

הדור הבא של הסוללות

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן