האקזיט ה-38 של הקרן הגדולה בישראל: פימי תמכור את ריטליקס

עוד אקזיט מוצלח לקרן פימי: חברת ההיי-טק הישראלית ריטליקס – מפתחת תוכנות לרשתות קמעונאיות בתחום המזון וחנויות הכלבו – נמכרת לענקית ההיי-טק NCR האמריקאית תמורת 800 מיליון דולר במזומן. המחיר משקף פרמיה של 50% מעל שוויה של המניה הנסחרת בבורסות תל אביב וניו יורק.

קרן פימי שדורגה על ידי פורבס כקרן הפרייבט אקוויטי המצליחה בישראל, יחד עם קבוצת אלפא הן בעלי העניין הגדולים בריטליקס כאשר אלפא מחזיקה ב-19.5% ואילו פימי הגיעה בהדרגה ל-18.2%. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

במרץ 2008, רכשה פימי 12% ממניות ריטליקס תמורת 40 מיליון דולר, ובהדרגה הגדילה את אחזקותיה. מייסד החברה, בארי שקד אולץ למעשה לשתף פעולה, ויתר על כיסא היו״ר, אך נשאר על כיסא המנכ״ל. במשך שנתיים התגוששו פימי ושקד עד שבסוף 2009 פרש האחרון.

היה זה מאבק מר בין מייסדים עם לב חם למשקיעים שרוצים לייצר תשואה ואכן המניות שנרכשו על ידי פימי במחיר של 16 דולר בממוצע צפויות כעת להניב רווח של קרוב ל-100% כאשר כל מנייה תמכר ב-30 דולר. פימי צפויה להכניס מהעיסקה כ-135 מיליון דולר כאשר מתוכם תוכל ללרשום רווח של כ-80 מיליון דולר על ההשקעה.

 

 


השותפים בקרן פימי | צילום: אבי ולדמן

קבוצת הקרנות שהקים ישי דוידי בשנת 1996, שעה שמעטים היו המשקיעים המוסדיים והפרטיים שידעו מה זה פרייבט אקוויטי, מנהלת כיום 2.1 מיליארד דולר ויש לה בקופה כמיליארד דולר פנויים להשקעה – לפני שימוש במכשירי מינוף. אין בנמצא קרן פרייבט אקוויטי ישראלית עם כיס עמוק כל כך.

פימי רכשה סה"כ את השליטה ב-67 חברות ולאורך ההיסטוריה של החברה היא רשמה כ-38 מימושים מוצלחים כך שהיום היא מחזיקה בפרוטפוליו שלה 29. ב-18 החודשים האחרונים בלבד הצליחה לרשום הקרן 8 מימושים בהיקף של 404 מיליון דולר במזומן כאשר מתוכם רשמה רווח נאה של 241 מיליון דולר.

ואם לא די בכך, מצליחה פימי, מאז גייסה את הקרן הראשונה בהיקף של 140 מיליון דולר, לייצר תשואה גבוהה למשקיעים שלה. על פי הערכות בשוק, מציגה הקבוצה תשואה שנתית ממוצעת הקרובה ל־30%. הקרנות הראשונה והשנייה נהנו מתשואות פנומנליות, הקרנות השלישית והרביעית מציגות אמנם תשואה נמוכה יותר, אך הממוצע עדיין גבוה.

בסוף ספטמבר רשמה מימוש מוצלח נוסף ורווח של 130%, אחרי שמכרה אחזקות באלון USA בהיקף של 53 מיליון דולר. זה המימוש השני שלה באלון USA – הראשון עמד על 40 מיליון דולר.

כתבות נוספות בנושא:

דירוג פורבס: 10 קרנות הפרייבט אקוויטי המצליחות בישראל

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן