האקרים פרסמו פריצה לאייפון 5 ולאייפד 4: מדריך התקנה

אחרי המתנה ארוכה במיוחד, ויותר מחצי שנה מאז שוחררה מערכת ההפעלה iOS 6 של אפל, שוחררה הלילה לאינטרנט הפריצה למערכת ההפעלה עבור כל המכשירים – אייפון, אייפד, אייפד מיני ואייפוד טאץ' לגרסאות 6 ו-6.1 של מערכת ההפעלה. הפריצה רשמה הצלחה אדירה כבר עם השקתה, ובאתר דיווחו על מאות אלפי הורדות בשעות הראשונות מאז השחרור.

מערכת ההפעלה נפרצה על ידי קבוצת האקרים בשם Evad3rs, אשר הודיעה על ההתקדמות אתמול בחשבון הטוויטר שלה. התוכנה שפיתחה החברה מבטלת את החסימה של אפל, ומאפשרת למשתמשים במכשירים להתקין אפליקציות שאינן נמצאות באפסטור, חנות האפליקציות של אפל.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בניגוד לפתרונות חלקיים שהיו קיימים עד היום, הפריצה החדשה היא "בלתי קשורה". המשמעות היא כי המכשיר יישאר פרוץ גם לאחר שמאתחלים אותו, בניגוד לפריצה קשורה, בה נדרש לפרוץ את המכשיר בכל פעם מחדש. פרקטית, המשמעות היא שגם אם תיגמר הסוללה במכשיר, הוא לא יינעל.

צילום: רויטרס

זו אינה הפעם הראשונה שבה נטען כי נמצאה פריצה למערכת ההפעלה בגרסה 6. בספטמבר האחרון טען אחד ההאקרים המוכרים של אפל, גרנט פול, כי פיתח שיטה לפריצת המכשיר, אולם הפריצה מעולם לא שוחררה לציבור. עם זאת, לאחר השחרור האחרון כבר דווח כי משתמשים רבים כבר פרצו את המכשיר בהצלחה.

עם זאת, חלק מן המשתמשים דיווחו כי הפריצה גורמת לקריסה של אפליקציית מזג האוויר במכשירי האייפון. בקבוצת ההאקרים הודיעו כי הם מודעים לבעיה וישחררו בקרוב עדכון.

על מנת לפרוץ את המכשיר נדרשות, לטענת הקבוצה, תוכנת evasi0n, מכשיר של אפל, כבל USB לחיבור המכשיר למחשב ו-5 דקות.בקבוצה ממליצים לגבות את הנתונים לפני שימוש בתוכנה (באמצעות iCloud או iTunes) כדי שאם משהו ישתבש במהלך התהליך, אפשר יהיה לשחזרם.

על מנת לפרוץ את המכשיר יש להוריד למחשב את הגרסה המתאימה של התוכנה, ולעקוב אחר ההוראות שמופיעות בה.

להורדת התוכנה לחצו כאן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן