הבועה מתנפחת: עלייה של 156% במכירת דירות חדשות בתל אביב

בועת הנדלן ממשיכה להתנפח. בחודש ינואר 2013 נרשמה עלייה של 156% במספר הדירות החדשות שנמכרו באזור תל אביב, כל עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) שפורסמו היום.  

על פי הנתונים בסוף ינואר נרשמה עלייה של כ-6% בכמות הדירות החדשות שנותרו למכירה באזור תל אביב. מדובר בכ-16% מכלל הדירות החדשות שהוצעו למכירה באזור בתחילת החודש. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


תל אביב | צילום: רויטרס

בנוסף גם במחוז הצפון ובמחוז חיפה נרשמו עליות של 97% ו-66% בהתאמה בכמות הדירות החדשות שנמכרו. עם זאת, במחוז ירושלים נרשמה ירידה של כ-17%. 

עוד עולה מהנתונים כי בינואר 2013 עמדה הכמות המבוקשת של דירות חדשות על כ-3,190 יחידות, מתוכן כ-2,050 דירות חדשות שנמכרו לציבור הרחב וכ-1,140 דירות שלא למכירה. הכמות המבוקשת של דירות חדשות בינואר 2013 היתה נמוכה בכ-20% מזו של החודש המקביל ב-2012, ובכ-12% בהשוואה לחודש הקודם. 

בעקבות פרסום הנתונים מסר בתגובה אליאב בן שמעון, מנכ"ל התאחדות בוני הארץ, כי "ממשלת ישראל חייבת לפעול להגדלת מלאי הדירות בארץ. הירידה של מלאי הדירות בשנה האחרונה מוכיחה כי הפעולות שנעשו להקטנת הביקושים לא יעילות. מחירי הדירות לא ירדו כל עוד לא תטופל בעיית ההיצע על ידי שיווק קרקעות באזורי הביקוש, טיפול במחסור החמור בעובדים מקצועיים וטיפול במחנק האשראי בענף".

בהתייחס לגידול בביקושים במחוז תל אביב ציין בן שמעון כי "הממשלה חייבת להגביר את המאמצים לשיפור הנגישות התחבורתית בין המרכז לפריפריה על מנת לעודד רכישת דירות בכל רחבי הארץ".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן