הבוקר: שביתת אזהרה ברשויות המקומיות בפריפריה

 

הרשויות המקומיות בפריפריה מושבתות היום במחאה על כוונת הממשלה לקצץ את מענק הדיור אשר ניתן לרוכשי דירה ראשונה בערים אלו, ועומד על סך 100 אלף שקל לכל רוכש דירה. לדברי הוועד, המענק היווה עד היום מוקד משיכה לערי הפריפריה עבור תושבים רבים, וביטולו יחליש את הערים, יפסיק את הגירתם של תושבים חדשים לערים אלו ואף יעורר הגירה שלילית.

במהלך השביתה לא יפעלו כלל המוסדות המוניציפאליים, לרבות איסוף האשפה ועמדות קבלת הקהל. מערכת החינוך הינה השירות היחיד אשר פעילותו לא תיפגע. 

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

"לאחר שנים רבות של מאבק להשגת המענק, 600 זכאים בלבד הספיקו לממש את זכאותם למענק וכבר התקבלה ההחלטה לבטלו", אומר לפורבס יו"ר ועד השלטון המקומי שלמה בוחבוט. לדבריו, ערי הפיתוח הפכו ליעד מגורים מבוקש בשנים האחרונות על רקע משבר הדיור, וההחלטה על ביטול המענק מצביעה על "חוסר אכפתיות מוחלט מערי הפריפריה".

לדבריהם, ההחלטה מוזרה במיוחד שכן היא באה בניגוד מוחלט לדבריו של ראש הממשלה במסגרת ישיבת ממשלה מיוחדת מחודש אוקטובר 2011 לציון 60 שנה לערי הפיתוח בישראל, אז אמר כי יש לגבש תוכנית לאומית לחיזוק כלכלי-חברתי של ערי הפיתוח. ראש עריית שדרות וראש ועד ערי הפיתוח בישראל, דוד בוסקילה, אמר כי: "כוונת הממשלה לבטל את המענק הזעום ממילא היא המשך ישיר להתנהלות קלוקלת. החלטה זו תפגע בצורה קשה בערי הפיתוח, ואף תוביל לקריסת התעשיות המתקדמות המועטות הפועלות בתחומן".

ההחלטה תעורר הגירה שלילית? אופקים I צילום: יצחק קריספל (מתוך ויקיפדיה)

יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית שדרות, שלמה בוחבוט, כתב השבוע מכתב לשר האוצר בו התרעם על כוונת הממשלה לבטל את המענק והאשים כי "משרד האוצר סבור כי ציבורית, יהיה קל יותר להתמודד עם תושבי הפריפריה, שהרי התרגלו למדיניות המנציחה את הפערים. החלטה אומללה זו תגרום לבני ובנות ערי הפריפריה לחפש את עתידם באזורי הביקוש, ובכך יוסיפו ויכבידו על היצע הדיור הנמוך ממילא באזור המרכז".

ממשרד האוצר נמסר: "במסגרת התכנית הכלכלית, הממשלה החליטה על ביטול מענקי דיור בפריפריה. לאחר ההחלטה גובשו הוראות מעבר על מנת להסדיר את הסוגיות הנובעות מביטול המענק. הוראות המעבר הן: זכאי שירכוש מקבלן דירה חדשה בבניה רוויה ויחתום על חוזה רכישה עד ליום 1.7.2013 יוכל לפנות לבנק למשכנתאות עד ליום 30.8.2013 כדי לממש את זכאותו למענק כספי. כדי לממש סיוע, זכאי יחוייב להציג בפני הבנק בין היתר מסמך "הצהרת רוכש זכות במקרקעין" בהתאם לחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) חתום על ידי רשויות המס כאשר התאריך המופיע בחותמת לא יאוחר מיום 1.7.2013. זכאי אשר בונה בניה עצמית רוויה ועומד בכללי הסיוע, יוכל לפנות לבנק עד ליום 30.8.2013 לממש את זכאותו בתנאי שרכש את הקרקע עד ליום 22.5.2013 ויציג היתר בניה שאושר לא יאוחר מיום 1.7.2013".

"החלטה אומללה". בוחבוט I צילום: יח"צ 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן