הבורסה בת"א ננעלה בעליות במחזור מסחר נמוך בשל החופשה בארה"ב

המסחר בבורסה בת"א ננעל בעליות, על אף נתוני הצמיחה המאכזבים שפורסמו אתמול, לפיהם הצמיחה בחציה שניה של שנת 2013 בישראל עמדה על 2.8% בלבד – 0.5% פחות מהיעד אשר הציב בנק ישראל. גם היצוא בתקופה זו ירד ב-1.1%, בעוד ההוצאה לצריכה פרטית דווקא עלתה ב-4.3%.

בבוקר נפתח המסחר במגמה מעורבת אך בהמשך עבר לעליות. מדד ת"א 25 עלה ב-0.3%, מדד ת"א 100 התחזק ב-0.3% גם הוא ומדד הבנקים עלה ב-0.2%. מדד הטכנולוגיה הוסיף 0.5% לערכו, מדד הנדל"ן התחזק ב-0.1%, מדד הנפט והגז עלה 0.1% ומדד התקשורת ירד ב-0.2%.

שבוע המסחר בארה"ב יפתח רק מחר, כשהיום תישאר הבורסה בוול סטריט סגורה עקב חגיגות "יום הנשיא" במדינה. לאחר שהסתיימה עונת הדו"חות במשק האמריקאי, המשקיעים ברחבי העולם יחכו למוצא פיה של יו"ר הפד ג'נט ילן אשר תישא ביום ד' דברים אודות המשך מדיניות הבנק, ותשפוך מעט אור אודות המשך צמצום מדיניות ההרחבה הכמותית בה נוקט הבנק מזה למעלה משנה. 

צילום: אהוד כהנים

הדולר-שקל לאן?

"הדולר רשם בעולם שבוע חלש למדי, כאשר מדד הדולר העולמי יורד לרמתו הנמוכה ביותר מאז תחילת השנה" אמרו הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל. "חולשתו של הדולר בעולם גרמה למפנה שלילי גם בתנועה של הדולר-שקל, והצמד מחק את כל העלייה המרשימה האחרונה עד ל-3.55, על רקע ההתערבות המסיבית של בנק ישראל. כעת הצמד שוב פותח את שבוע המסחר מעט מעל 3.50 בסיכון לשבירה מטה. האזור הקריטי הוא בין 3.48 ל-3.50 ושבירה מתחתיו עשויה ליצור סחף שלילי ולהגביר שוב את הלחץ על בנק ישראל לפעול". 

"גם תוכן הפרוטוקולים מישיבתו האחרונה של הבנק הפדרלי, שיתפרסמו ברביעי, עשויים להשפיע על המסחר בדולר. אם הבנק יחזור על מדיניותו לפיה הריבית על הדולר צפויה להישאר נמוכה למרות הירידה בשיעור האבטלה, הדולר צפוי להיחלש", סיכמו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן