הבורסה ננעלה בירידות קלות: אי.די.בי התחזקה ב-1.1%

יומו האחרון של שבוע המסחר בבורסת תל אביב ננעל היום בירידות קלות על רקע הנעילה השלילית אתמול בוול סטריט ובאירופה והמגמה השלילית הבוקר באסיה. מניית אי.די.בי אחזקות עמדה במוקד על רקע הדיון בבקשת נציגות מחזיקי אג"ח אי.די.בי פתוח להסדר חוב כפוי בחברה. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה תפרסם היום את נתוני השכר הממוצע במשק.

מדד ת"א 25 ירד ב-0.1% ובסיכום שבועי ירד ב-0.5%, ת"א 100 השיל 0.2% ובמבט שבועי ירד ב-0.6%, מניות הבנקים מתחזקות ב-0.4% ובמבט כולל עלו השבוע ב-1%, מניות הנפט והגז נחלשו ב-0.1%.

בוול סטריט ננעל אמש המסחר בירידות: מדד הדאו ג'ונס איבד 1.3% מערכו, ה-S&P 500 נחלש ב-1.4% והנאסד"ק רשם ירידה של 1.3%. באסיה נרשמת הבוקר מגמה שלילית: בורסת שנחאי נחלשת ב-0.8%, בורסת טוקיו מאבדת 0.2% מערכה ובורסת הונג הונג נופלת ב-1.1%.

צילום: יח"צ

נדמה כי מזמן לא ריכזה מניה אחת כל כך הרבה עניין כפי שמרכזת מניית אי.די.בי אחזקות, שגורלה עשוי להקבע היום בבית המשפט המחוזי בתל אביב שם דן היום השופט איתן אורנשטיין בבקשה שהגישה נציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי פתוח להסדר החוב כפוי בחברה. בדיון שנערך שעתיים שמע אורנשטיין את הצדדים ופסק כי ייתן את הכרעתו ביום ראשון הקרוב ב-10 בבוקר.

"מרגע שמוניתי לתפקיד ניסיתי לרכוש את המשקפת הטובה ביותר, אבל גיליתי ממשל תאגידי פגום, ראיתי דירקטורים חופפים וניהול צנטרליסטי שיוצר קושי במבנה התאגידי", אמר עו"ד חגי אולמן, המשקיף שמונה מטעם בית המשפט. "החברה נגררת על ידי הסדרי חוב של הנושים ולא יוזמת כדי למצוא פתרונות. החברה מתנהלת יוצא מן הכלל משפטית, אך מבחינה פרקטית לא מספקת פתרונות. הצבעתי על שני פתרונות: מיזוג כור ודסק"ש, ומכירת כלל החוצה".

"בהיעדר גיוס הון לאי.די.בי פתוח או הסדר חוב מסוג כזה או אחר עם נושיה הקיימים של החברה, ואילו לא תיחתם העסקה למכירת לפחות מחצית מאחזקותיה של החברה בכלל ביטוח (לפחות 27.5% ) עד לראשית אוקטובר, קיים סיכון כי בשלהי הרבעון השני של 2014 תתקשה אי.די.בי פיתוח לפרוע את חובותיה", כתבו אתמול פרופסור אמיר ברנע והמומחה איל גבאי בחוות הדעת הכלכלית על מצבה של חברת אי.די.בי פתוח, אותה הגישו לבית המשפט.

עסקת המכירה של חברת ישקאר למיליארדר וורן באפט הכניסה לקופת המדינה 1.7 מיליארד שקל. לאחר השלמת העסקה נרשם בפעילות התקציבית של הממשלה עודף של 0.9 מיליארד שקל, כך עולה מדוח שפרסם משרד האוצר.

על פי הדוח, הגירעון המצטבר ב-12 החודשים האחרונים הסתכם עד חודש מאי ב 40.2 מיליארד שקל שהם כ 4.2% תמ"ג, ירידה לעומת רמת גירעון מצטבר ממוצעת של כ 4.5% תמ"ג מתחילת השנה ועד לחודש אפריל.

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה אתמול בהמלצות ועדת צמח. בפתח הדיון אמר יו"ר הוועדה אבישי ברוורמן כי "הציבור מרגיש שההחלטה על ייצוא הגז התקבלה במחשכים". עוד אמר ברוורמן כי אם הציבור ירגיש כך, לא תהיה לגיטימציה להחלטת הייצוא: "ש ויכוחים על כמות הגז שיש בידי ישראל, והתרחיש האופטימי היא שיש 920 מיליארד מ"ק גז טבעי", טען. בנוסף הזכיר כי למרות המלצת ועדת צמח לייצוא 53% מעתודות הגז הטבעי, שר האנרגיה סילבן שלום כבר הכריז כי ייפעל להורדת המכסה ל-40%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן