הבורסה נסגרה בירידות קלות: הכשרה אנרגיה נחתכה ב-50%

יום המסחר האחרון בשבוע בבורסה באחד העם התנהל ביציבות כאשר במוקד המסחר עמד הדו"ח המאכזב של שותפות קידוח "מירה", אשר הביא לקריסתן של מניות השותפות – הכשרה אנרגיה צנחה ב-49.7% ואילו מודיעין מחקה 27.2% מערכה. גם מדד הגז והנפט ירד ב-2.93% ובסיכום שבועי נחתך בכ-7.5%.

מדד ת"א 25 ירד ב-0.1% ובסיכום שבועי השיל מערכו 0.7%, מדד ת"א 100 ירד היום ב-0.2% ובמהלך שבוע המסחר כולו איבד אחוז מערכו. מדד מניות הבנקים נחלש בכ-0.2% אך בסיכום שבועי איבד מדד הבנקים מערכו 2.75% בעקבות הפרסומים על אי. די. בי בתחילת השבוע.

נגיד הבנק המרכזי באירופה, מריו דראגי, הודיע על תוכניתו להמרצת השווקים והכריז כי "גוש היורו לא ניתן לפירוק". הבנק הודיע כי ירכוש אג"ח במח"מ של 1-3 שנים בשוק המשני וללא הגבלת זמן. בתוך כך, ובניגוד לציפיות, השאיר דראגי את הריבית על כנה והיא עומדת על 0.75%. 

בדו"ח שהתפרסם היום העריכו כלכלני לאומי כי מלאי הדירות מצטמצם ועלול להוביל לחידוש עליות המחירים.

בהמשך להפסדי העתק, להלוואה שהעניקה דסק"ש ולתוכנית לשיקום העיתון, פרסם היום מעריב בקשה לקבלת הצעות לרכישת השטח בבת ים עליו ממוקדם בית הדפוס של העיתון. מנגד נרשמו ביקושי יתר בהנפקת אג"ח של חברת מליסרון בשליטת משפחת עופר, אשר גייסה 530 מיליון שקל.

אי.די.בי לא תשלם היום את חובה לבעלי האג"ח מסדרה ב' שאמור היה להיפרע היום, לאחר שאתמול הגיעה החברה להסכם עם נציגות המחזיקים, לפיו תפקיד בנאמנות את 35 מיליון השקלים שהיו אמורים לעבור למחזיקי האג"ח, כשבמהלך שלושת השבועות הקרובים ינסו באי.די.בי למצוא משקיע חיצוני נוסף או להגיע להסדר כלשהו עם בעלי האג"ח מסדרות ג', ד' ו-ה', אשר מתנגדים לתשלום לסדרה ב' מתוך המזומנים של החברה.

כלכלת ישראל נמצאת במקום ה-26 בדירוג התחרותיות במשק של הפורום הכלכלי העולמי, כך עולה מן הדוח שפורסם אתמול, ומדרג 144 כלכלות בעולם על פי מגוון רחב של אינדיקטורים, החל מתחום המדע, דרך הסביבה הרגולטורית ועד למצב הביטחוני. מדובר בירידה של ארבעה מקומות מן הדירוג בשנה שעברה.

ישראל נמצאת במקום ה-3 בעולם בחדשנות, וחברת כיל הישראלית אף נבחרה במקום ה-60 בדירוג 100 החברות החדשניות של פורבס, אולם בפורום מזהירים כי "האתגרים לשמירה על מעמדה של ישראל בדירוג התחרותיות הם הצורך בשדרוג מוסדות החינוך (מקום 34), והעלאת הרף בתחום איכות החינוך. אם התחום לא יטופל, האיכות הנמוכה של החינוך – בייחוד במתמטיקה ומדעים (מקום 89) – יכולה לפגוע בתחרות הטכנולוגית במדינה בטווח הארוך".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן