הבחירות החוזרות: החרדים ניצחו שוב בבית שמש, מהפך בנצרת

הבחירות החוזרות בבית שמש קבעו: ראש העיר החרדי משה אבוטבול מש"ס נבחר לכהונה נוספת לאחר מירוץ צמוד ודרמטי. זאת לאחר שבית המשפט העליון ביטל את תוצאות הבחירות הקודמות באוקטובר לאחר שהתגלו אי סדרים.

זה היה לילה מתוח אחרי שפעילים דיווחו כי באזורים החילוניים של העיר אחוזי ההצבעה היו גבוהים בצורה משמעותית מהבחירות הקודמות. עם זאת, התקשורת החרדית פרסמה במקביל כי כמה מקבוצות החרדים האנטי ציוניות שלא לקחו חלק בהליך בפעם הקודמת, הצביעו לאבוטבול.

אחוז ההצבעה הפעם היה גבוה יותר מזה באוקטובר. 76 אחוזים מתושבי בית שמש, המפוצלת בין חרדים וחילוניים, הגיעו להצביע, בהשוואה ל-69.5 בבחירות הראשונות. בסופו של דבר, ואבוטבול זכה ב-51% מהקולות (19,401). בעוד המועמד השני אלי כהן קיבל 49% (18,643). כלומר, הפער ביניהם עמד על 758 קולות בלבד.יריבו של אבוטבול לראשות העיר אלי כהן התקשר לברך אותו.


אבוטבול. ניצח שוב | צילום: רויטרס

במהלך היום נוצרו תורים ארוכים בקלפיות, כאשר תושבים נאלצו להמתין לעיתים שעה וחצי כדי לממש את זכותם הדמוקרטית. מבקר המדינה יוסף שפירא סייר יחד עם אנשי משרדו בין הקלפיות על מנת לפקח על תקינות ההליך.

אבוטבול הגיעו להצביע בשעה 10.00 בבוקר ונראה מחוייך. הוא דיבר על הישגיו למען כל תושבי העיר ואמר כי אסור לעשות שום נסיון להשפיע על ההליך וכינה מאמצים כאלו כנוגדים את החוק היהודי ואת החוק האזרחי".

כהן הצביע בשעה 11.00 מלווה בפעילים שקראו "לא נוותר על בית שמש" ו"משה אבוטבול, לך הביתה". "המאבק על בית שמש הוא המאבק של כל המדינה", אמר. אובוטבול ניצח בבחירות שהתקיימו באוקטובר בהפרש של כ-950 קולות, שחלקם נפסלו בטענה לזיופים לכאורה.

נצרת. ראש עיר חדש לראשונה זה 20 שנה | צילום: מתוך ויקיפדיה

לצד הבחירות בבית שמש, התקיימו כידוע גם בחירות חוזרות בנצרת, שגם בה הורה בית המשפט העליון על קיום ההליך. בנצרת המירוץ היה הרבה פחות צמוד לעומת התוצאות בבית שמש, ועלי סאלם נבחר לראשות העיר אחרי שקיבל 61.5% מהקולות הכשרים (27,666), בעוד ראש העיר המכהן ראמז ג'ראיסי, זכה ב-38.5% בלבד (17,266).

בנצרת חלו תהפוכות רבות מאז הבחירות באוקטובר. בתום ספירת הקלפיות בבבחירות הקודמות ניצח סאלם בהפרש של 22 קולות את ראש העירייה המכהן, ראמזי ג'ראיסי, ששימש בתפקיד מאז 1994.

האחרון ערער לבית המשפט ודרש לכלול בספירה גם קולות של חיילים ובעלי מוגבלויות שקולותיהם נפסלו. לאחר שדרישתו התקבלה, הוא קיבל חמישה קולות יותר מאשר סלאם. אחרי מאבק משפטי בבית משפט השלום והמחוזי, קבע בג"ץ שגם בנצרת יתקיימו בחירות חוזרות.

לכתבה בדה פוסט

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן