הבחירות המוניציפליות: ברוורמן ניצח בפ"ת, פדלון בהרצליה

הסיבוב השני שנערך אתמול ב-38 ישובים לבחירת ראשי הרשויות סיפק לא מעט דרמות ועניין. שיעור ההצבעה הארצי עמד על 50.9%, ולמרות שקולות החיילים ייספרו רק בבוקר, הם אינם צפויים לשנות באופן משמעותי את התוצאות.

מספר הפתעות, אם כן, נכונו למצביעים ולמתמודדים. בפתח תקוה נרשם מהפך, כשראש העיר המכהן אורי אוהד ייפרד מכסאו לאחר שהפסיד לאיציק ברוורמן. בקרית שמונה נבחר לקדנציה נוספת ראש העיר המכהן, ניסים מלכה, שזכה ב-52.3%.

צילום: רויטרס

גם בהוד השרון נבחר ראש העיר חי אדיב לתקופת כהונה נוספת, וכך גם בעפולה, בה נבחר יצחק מירון. ראש עיר חדש נבחר גם בהרצליה, לאחר שמשה פדלון הביס את מתחרהו צביקה הדר, שנתמך על ידי ראשת העיר הקודמת – שרת הבריאות יעל גרמן. מהפך גם ביהוד-מונוסון, לאחר שעו"ד יעלה מקליס הדיחה את ראש העיר המכהן יוסי בן דוד, ותהיה ראשת העיר השלישית בישראל.בפתח תקוה, התגלה אתמול בבוקר חפץ חשוד ליד ביתו של ברוורמן, שהתברר כמטען דמה. בערב גברה המתיחות בין המועמדים, כשהתברר כי בכמה קלפיות בעיר התגלו זיופים, לצד אלפי פתקים פסולים עם שמו של ברוורמן. בעשר קלפיות התגלו פתקים לא רשמיים ושתי קלפיות נפסלו. במהלך היום עוכב לחקירה יו"ר הליכוד בעיר, רמי גרינברג, שנחשד בניסיון השפעה בלתי חוקי על מצביעים בקלפי לבחור באהד לראשות העיר.

ביהוד נעצר גבר תושב בית שמש, לאחר שניסה להימלט עם קלפי שהוצבה בעיר. שוטרי תחנת מסובים דלקו אחריו והובילו אותו לחקירה. במועצה המקומית אבו סנאן בצפון פרצו מהומות, שכללו בין היתר הצתת קלפיות וירי באוויר. הרוחות נרגעו רק לאחר שכוחות משטרה מתוגברים נפרסו בישוב. ברהט בדרום נדקרו ארבעה בני אדם מחוץ לאחת הקלפיות. הם פונו במצב קל לבית חולים סורוקה בבאר שבע.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן