הבלוף הגדול של יום שישי השחור: ההנחות כבר לא מצדיקות את השם

יום שישי השחור הוא אחד מהימים בהם אפשר להנות מהנחות טובות על מוצריה היקרים של אפל. זה גם אחד הימים בהם הרבה הצרכנים מרומים על ידי הבטחות שלכאורה אמורות להיות מיוחדות. כמעט בלי יוצא מן הכלל מתברר שההנחות הן נומינליות ורק לעתים נדירות על הפריטים הפופולריים ביותר. אבל ההנחות מקבלות חשיבות גדולה יותר כשהן באות ביום המיסטי הזה עבור הצרכנים ולכן הם עדיין קונים והרבה.

ציידי המבצעים הזולים למרבה הצער גילו ביום שישי השחור אמש כי קמעונאיות רבות חיקו את הצעדים של אפל. האסטרטגייה של אפל ביום כזה הוא להכין את הקרקע למבצעים גדולים ביום השישי השחור, מבצעים שמתגלים כהרבה דברים אבל לא גדולים.

"הוול סטריט ג'ורנל" דיווח על הטרנד החדש של החברה: העיתון מצא כי ההנחות המיוחדות של יום שישי השחור הוצעו לצרכנים גם בימים אחרים של השנה. "אכן יש תופעה כזאת", אומר מלאני ג'ין, פרופסור לשיווק באוניברסיטת ג'ונסון. "ההנחות שאנו רואים אינן טובות כמו שהקמעונאים רוצים שנחשוב".


ההנחות כבר לא מצדיקות את היום המסורתי | צילום: רויטרס

אחת האסטרטגיות בהן הקמעונאיות נוקטות הוא לקנות סחורה באיכות נמוכה ועליה לעשות הנחה מאוד צנועה – כך שההבדל במחיר נראה מטאורי, אומרת ג'ין ומוסיפה כי המבצעים של יום שישי השחור אמורים להיות נדירים. "המחירים הנמוכים של המוצרים גם רלוונטים בימים אחרים של השנה, יום שישי השחור הוא כבר לא מה שהוא היה פעם". אך יש גם מעט יוצאי דופן לתופעה הזו, כך וול מארט מציעה מבצעים על מוצריה של אפל ומחירים נמוכים שאפילו בחברה עצמה לא מציעים.

צרכנים שמחפשים את העסקאות הטובות ביותר בעונה ייטיבו לעשות אם ימתינו עד ליום שלפני חג המולד, אומר טום בליסטור, אסטרטג ראשי רשת הקמעונאות Booz & Company. בסוף השבוע של שישי השחור, הוא מנבא, הקונים יחסכו כ 20%, אך מוסיף שחסכון כזה אינו חריג ויכול להתרחש בכל שלב במהלך השנה עם קונים חכם ואחראי. את המחירים הזולים יותר אפשר למצוא קרוב יותר לחג המולד למרות שאז יש סיכוי גבוה שהמוצרים הפופולריים ביותר יהיו "סולד אאוט", הוא אומר וכבר מזהיר כי הקמעונאים התכוננו לאסטרטגיה הזו "קמעונאים הזמינו כמויות מלאי נמוכות יותר לתקופה הזו, כדי שהמוצר אכן ייחטף".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן