הבנק הפדרלי מתכונן לסיבוב נוסף של רכישת איגרות חוב

הפדרל ריזרב מרחיב את המאבק נגד המיתון בארה"ב. בראיון שנתן אמש לתחנת רדיו באיידהו, אמר נשיא הפד בסן פרנסיסקו כי "כלכלת ארה"ב נמצאת על הקצה ואם הנתונים ימשיכו להיות מתחת לציפיות, לא תיהיה לנו ברירה אלא לנקוט בצעדי הקלה נוספים למען המשק".

על פי התוכנית שמתהווה, יפתח הפד בסיבוב נוסף של ריכושת אג"ח, זאת לאחר שני סיבובים קודמים חסרי תקדים במסגרתם רכש הבנק אג"ח בשווי 23 טריליון דולר. בחודש שעבר, לאחר זרם של נתונים כלכליים מאכזבים, החליט הבנק להוריד את תחזית הצמיחה שלו, לפני שהנהיג את תוכנית הטוויסט, הכוללת מכירת ניירות ערך קצרות טווח וקניית ניירות ארוכות טווח.

אולם, לאחר שביום שישי הודיעה ממשלת ארה"ב כי האבטלה בחודש יוני הייתה גבוהה מהתחזיות, הוחלט כי יש צורך בצעדי הקלה נוספים. על פי תחזיות הבנק, הירידה במחירי הסחורות, יחד עם עלייתו של שער הדולר ירימו את האינפלציה בארה"ב מרמה של 1.25% ל-1.75% בשנה הבאה.

וויליאמס חוזה כי שיעורי האבטלה בארה"ב ישארו בשנה הבאה ברמה של כ-8%. "התחזית היא שלא נצליח לעשות התקדמות משמעותית להגדלת הצמיחה במשק בשנה הבאה ולכן יש צורך בתמרוץ נוסף של השוק", מסביר וויליאמס.

לעמדתו של וויליאמס מצטרפים שני בכירים נוספים בבנק הפדרלי, אשר דיברו על המצב בראיון מבנקוק ונשמעו אף יותר נחושים בדעתם. לטענתם, "על מנת להחזיר את המשק למצב של מיצוי מלא של הפוטנציאל שלו, חייבים לתת תמריצים משמעותיים נוספים". עוד הוסיפו השניים כי על מנת להצליח להוריד את שיעורי האבטלה החמורים, הפד צריך יהיה לספוג עליה מתונה זמנית באינפלציה.

בסוף החודש צפויים חברי הדירקטוריון של הבנק להיפגש לכינוס בין יומיים על מנת להחליט סופית על צעדיו הבאים. בנוסף צפויה פגישת המשך גם ב-12 בספטמבר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן