הבעלים של חברת הלבשה תחתונה מצליחה: חרדית ואם ל-8 ילדים

אריאלה באלק (48), חרדית ואם לשמונה ילדים, היא המנכ"לית והבעלים של AAI, אחת מחברות ההלבשה התחתונה הגדולות בארה"ב.

את "אריאלה ושות'", חברת ההלבשה התחתונה שבבעלותה, הקימה באלק כשהיתה רק בת 27, אז כבר אם לשלושה. היום, 20 שנה לאחר מכן, AAI ((Ariela & Associates היא אחת החברת הפרטיות הגדולות ביותר להלבשה תחתונה בארה"ב. המותג הפרטי Smart & Sexy הוא רק אחד מהמותגים אותם מנהלת החברה. בנוסף, AAI מחזיקה בבעלות גם על מותג האופנה Fruit of The Loom וכן מותגים נוספים כמו Material Girl, שהוקם על ידי מדונה ובתה.

את "אריאלה ושות'", חברת ההלבשה התחתונה שבבעלותה, הקימה באלק כשהיתה רק בת 27, אז כבר אם לשלושה. היום, 20 שנה לאחר מכן, AAI ((Ariela & Associates היא אחת החברת הפרטיות הגדולות ביותר להלבשה תחתונה בארה"ב. המותג הפרטי Smart & Sexy הוא רק אחד מהמותגים אותם מנהלת החברה. בנוסף, AAI מחזיקה בבעלות גם על מותג האופנה Fruit of The Loom וכן מותגים נוספים כמו Material Girl, שהוקם על ידי מדונה ובתה.

הגשמת החלום התחילה אף מוקדם יותר, כך סיפרה השבוע באלק, שהיתה מרצה-אורחת ב"פורום יסמין", פורום שנשיאתו היא עפרה שטראוס, ומטרתו לאחד ולקדם נשים בעלות עסקים קטנים ובינוניים מכל המגזרים בישראל. "הסיפור שלי בעצם התחיל בגיל 19, כשעבדתי כעוזרת בחברה להלבשה תחתונה. אחרי 6 שבועות בלבד מרגע שהתחלתי לעבוד בחברה, עברתי למחלקת המכירות. ידעתי שלמכור אני יודעת אבל התעקשתי להיות מעורבת בשלב עיצוב המוצרים כדי לוודא שהלקוחות מקבלים בדיוק מה שהם רוצים". באלק מספרת שבאותה התקופה היא הבטיחה לעצמה שלעולם לא תמכור מוצר שהיא לא מאמינה בו, וכעבור שנתיים התיישבה ובנתה תכנית עסקית כדי להקים עסק עצמאי להלבשה תחתונה לנשים.

חמש שנים עבדה באלק על התכנית העסקית שלה ובגיל 27, מיד לאחר לידת ילדה השלישי, כשברשותה רק 15 אלף דולר, הקימה את AAI, 'אריאלה ושו"ת בע"מ'.

הרומן עם WALMART

מותג הבית הראשון של החברה היהSmart&Sexy , שהוקם עבור רשת וולמארט. קו ההלבשה התחתונה נבנה במיוחד ללקוחות הרשת – נשים חובבות אופנה עם תקציב קניות מוגבל. הליין המיוחד, מספרת באלק, העניק מראה מחמיא ושידר חכמה וסקסיות.

הרומן עם רשת וולמארט החל בגישושים של באלק במטה החברה, היא מספרת. "למדתי על החברה כל מה שצריך לדעת. מי המנהלים, כמה סניפים יש להם, מהו מחזור המכירות שלהם ואילו סוגים של הלבשה תחתונה יש להם. ביקרתי במאות סניפים והבנתי שאני חייבת לייצר מוצר שיתאים את עצמו לוולמארט, על פי כל הסטנדרטים שלהם. כלומר, בדקתי האם אוכל לייצר קו הלבשה תחתונה שיתאים ללקוחות הרשת, האם לא קיים כבר מוצר דומה על המדפים, והאם אוכל לייצר במחיר מספיק נמוך ואטרקטיבי עבורן".

צילום: מתוך האתר של Count Me In

באלק מספרת, שעל מנת להיכנס ולשתף פעולה עם קונצרן המכירות הגדול בעולם, צריך לעבוד מסביב לשעון ולעמוד בדרישות שלא מפסיקות להגיע. "הבנתי שמעבר לבניית המוצר, אני מוכרחה להיות בטוחה בעצמי אבל גם צנועה, לעולם לא לענות על שאלות שאני לא יודעת את התשובה וללמוד להגיד – 'אני לא יודעת אבל אבדוק ואחזור אליכם מחר' ואז לחזור עם תשובה מדויקת".

העסקה עם וולמארט נחתמה לאחר חמש שנים של דיונים ומו"מ. "רציתי לוודא שאני עומדת בכל הדרישות ובלחצים שעלולים להופיע. היום אני משנעת 60 מיליון פריטים ברחבי ארה"ב ורובם עבור וולמארט", היא מתגאה.

ולא הכל ביזנס: מסך המכירות של המותג Smart&Sexy תורמת באלק אחוז מסוים לארגונים העוסקים בהעצמת נשים. "לתת בחזרה הוא החלק המספק ביותר בעבודה שלי", היא אומרת. כחלק מהנתינה לארגוני נשים, באלק לוקחת חלק בפעילות של אחד הארגונים הגדולים ביותר בארה"ב לקיום נשים, הנקרא Count me in, שהוקם במטרה לחבר בין נשים הרוצות להקים עסקים קטנים ובינוניים.

הוא ויתר על העסק בשבילי

באלק גדלה במשפחה חרדית בעיירה קטנה במסצ'וסטס, אביה היה רב. התגובה מהחברה החרדית היתה מפרגנת. "כשהודעתי למשפחה שלי שאני עומדת להקים עסק משלי, הלבשה תחתונה לנשים, אמא שלי שאלה 'אז מתי יגיעו הבגדים?' היה קשה לה להבין למה דווקא הלבשה תחתונה. היום, אחרי 25 שנה, היא כבר לא שואלת שאלות".

את בעלה, שהכירה לאחר מספר שנים, צרפה באלק לעסק מיד עם נישואיהם. הוא בעצמו היה בעסקי הנעליים וזנח אותם כדי להצטרף לעסק המשפחתי. "הוא לקח ממני את העיסוק בדברים שאני טובה בהם, אבל מעדיפה שלא להתעסק בהם ביום יום: הייצור, בקרת האיכות וכו". "הוא מאוד אוהב את זה", היא מספרת. "אנחנו מאוד מקפידים, עד היום, שלא לשבת יחד בישיבות כי אם לא נסכים על משהו – זה יראה כאילו אנחנו רבים, כך שאנחנו מפרידים כוחות מלכתחילה. גם כשאנחנו כבר בבית ואפילו כבר בחדר המיטות, אם יש עניין לא סגור – אנחנו נשלח אימיילים אחד לשני ולא נפתח בשיחה על זה".

חמשת כללי הברזל של אריאלה באלק

1. לדעת בדיוק מה את רוצה. חשוב להחליט מה בדיוק את רוצה וללכת עם זה: לבדוק את השטח, לעשות מחקר אמיתי, לוודא שמה שאת רוצה הוא כדאי ולא לוותר. "אני ידעתי שאני רוצה משפחה גדולה ועסק גדול והצלחתי לעשות את שניהם. אי אפשר שלא להתפשר או להיערך מראש להחלטה כזו" היא מספרת.

2. לעשות כסף מהיום הראשון. "ידעתי שאין זמן או מקום למשחקים. ידעתי שאני חייבת לעזור לפרנסת המשפחה ואין מקום לטעויות. גם אם צריך לוותר על משרד גדול או על כוח אדם – לא לקחתי סיכונים. דאגתי לכך שכסף תמיד ייכנס לבנק", היא מספרת. באלק מספרת גם על תקופות קשות שמגיעות בכל עסק, אבל מקפידה לציין שמעולם לא נפלה.

3. דעי מי השותף שלך. "לא תמיד יכולתי להחזיק את העסק בעצמי. אז לקחתי שותפים לאורך הדרך. אלה היו תמיד גברים ותמיד מבוגרים ממני בשנים רבות. למזלי, אחרי תקופה מסוימת, יכולתי לקנות את החלק שלהם". באלק מדגישה שחשוב להבין ששותף מביא דעות אחרות, ושותפות, מיסודה, עלולה להיות מקור לחיכוכים. ברוב הפעמים, מספרת באלק, סמכה על האינסטינקטים שלה, ובגלל שהיא מקפידה שלא לקחת סיכונים מיותרים – זה עובד לה.

4. הכיני רשימת 'מה לא לעשות'. מאוד חשוב לדעת מראש מה לא כדאי שתעשי וכתבי זאת כדי שלא תוותרי לעצמך בהמשך הדרך.

5. חוק 24 השעות. הקמת עסק? הלקוחות מתחילים להגיע? אל תיכנעי להם מיד רק כדי לא לאבד אותם. "חשוב תמיד להגיד שאת רוצה לבדוק את המספרים ולחזור אליהם. חכי 24 שעות ורק אז תחזרי אליהם. ספרי שבדקת את המספרים, ניסית לעשות מאמץ והנה – זה מה שאת יכולה לעשות עבורם". כך, מספרת באלק, הלקוחות לא יברחו במהלך 24 השעות הללו, מנסיון.

 

לכתבה באתר און לייף

עוד באון לייף:

זהבה גלאון: הממשלה מעדיפה שתהיי עקרת בית

ג'ניפר לורנס: לקרוא למישהו שמן צריך להיות בלתי חוקי

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן