הבעת אמון: SiteBlackBox גייסה 4.5 מיליון דולר

חברת הסטארטאפ הישראלית SiteBlackBox, המפתחת פלטפורמה לניהול וניטור תנועה באתרי אינטרנט, הודיעה על השלמת סבב גיוס של 4.5 מיליון דולר. את הכסף תשקיע החברה בהמשך הצמיחה של המוצר, הכנסת פיצ'רים חדשים אשר זוהו כנדרשים על ידי הלקוחות וצוות הפיתוחסבב גיוס ראשון

זהו סבב הגיוס השני של החברה, לאחר שבינואר 2010 גייסה החברה 600 אלף דולר מ-TheTime ומשקיעים פרטיים נוספים במסגרת סבב הסיד. הגופים הבולטים שהובילו את סבב הגיוס הנוכחי נכנסו בתור משקיעים חדשים אל SiteBlackBox, כאשר החברה מצידה מקווה לגייס כ-400 אלף דולר נוספים כפתח אחרון למשקיעים המעוניינים להיכנס בכל זאת לסבב הגיוס הנוכחי.

את סבב הגיוס הובילו חברת האחזקות KEC Holdings, אשר השקיעה בחברה כשני מיליון דולר, קרן הון הסיכון OurCrowd של ג'ון מדבד המתמקדת בהשקעות בחברות ישראליות שהשקיעה מיליון דולר ו-Lazarus Investments Partners אשר השקיעה חצי מיליון דולר. בנוסף לחברות ההשקעה הגדולות אשר הצטרפו כמשקיעות חדשות אל סבב הגיוס האחרון של החברה, השלימו את הסבב גם חברת TheTime של אילן שילוח ומשקיעים פרטיים נוספים אשר היו מושקעים לפני כן בחברה.

חסימת תנועה מסוכנת באתר, דרך הענן

הפתרון שפיתחה SiteBlackBox הוא מערכת מבוססת פרוקסי הנמצאת אצל הלקוח בין חומת האש לרשת או בשירות Cloud של החברה ויודעת לנטר ולזהות תנועה באתרי אינטרנט על ידי מרכיבים התנהגותיים, מוניטין וייחוס של כתובות IP למחשבים מסויימים. בעזרת המרכיבים הללו, בשילוב בסיס נתונים מתעדכן ואלגוריתם חכם שמנתח את התנועה של המשתמש בזמן אמת, המוצר יודע להבין את הסכנה המגיעה ממשתמש מסויים או מביקור מסויים באתר אותו הוא מנטר וחוסם אותו בהתאם.

כאשר החסימה נעשית, ברוב המקרים דרך Captcha. סוג מסויים של ביקורים אשר החברה מנסה למנוע, הוא לדוגמא Content Scraping (שימוש ברובוטים על מנת למשוך מאתרים מסויימים מידע). הניטור עצמו נעשה על ידי שינויי DNS. הפתרון מאפשר לאתרים להפסיק את השימוש ב-Captcha בעת הרישום לאתרים, לדוגמא, המשפיע על כמות המשתמשים הנרשמים לאתר. החברה מדווחת על אחוז טעות של 1 לאלף במתן Captcha ואחוז טעות של 1 למיליון בחסימה מוחלטת של משתמשים מהאתר.

חברת SiteBlackBox נוסדה בסוף שנת 2008 על ידי המייסדים שי רפפורט וארז עזריה. כיום, מעסיקה החברה כ-16 עובדים ויושבת בחממת TheTime שברמת החייל. בזמן הקרוב וכחלק מהצמיחה של החברה בעקבות הגיוס המוצלח, תעבור למשרדים חדשים ברמת החייל גם כן. בין לקוחותיה הבולטים של החברה ניתן למצוא שמות מוכרים ברחבי הארץ והעולם כגון יד2 אשר השתתפה במסגרת הבטא של המוצר, דפי זהב, EBay Classified, Monster.com ו-Manta.com.

לכתבה בניוז גיק

לכתבות נוספות:
רדיו מבוסס חברים: הכירו את Equala

בפיתוח: רשת סיבים אופטיים במהירות 73.7 טרה-ביט לשנייה

 

 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן